شناسهٔ خبر: 67617788 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل؛ چه چیزی بهبود یافته است؟

صاحب‌خبر -

سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد 2024 از ساعت هوشمند Galaxy Watch 7 رونمایی کرد. در ادامه گلکسی واچ 7 را با نسل قبل خود یعنی گلکسی واچ 6 مقایسه می‌کنیم.

امروز روز خوبی برای طرفداران گجت‌های پوشیدنی و مخصوصا ساعت های هوشمند بود. چراکه سامسونگ از دو ساعت گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد. مدل اولترا بیشتر مناسب کاربران حرفه‌ای است و قیمت بالایی هم دارد. هرچند گلکسی واچ 7 می‌تواند توجه بخش زیادی از کاربران را جلب کند. اما سوال مهم اینجاست که آيا ساعت جدید سامسونگ ارزش خرید دارد؟ مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل به این سوال پاسخ می‌دهد.

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های گلکسی واچ 7 با نسل قبل

اگر بخواهیم از نظر ظاهری نگاه کنیم، تفاوت چندانی بین گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 6 دیده نمی‌شود. هرچند که سامسونگ تلاش زیادی برای بهبود عملکرد ساعت هوشمند جدید خود داشته است. به‌همین‌خاطر واچ جدید در اکثر بخش‌ها رضایت کاربر را جلب خواهد کرد.

طراحی و نمایشگر

هر دو ساعت هوشمند از نمایشگرهای دایره‌ای شکل سوپر امولد بهره می‌برد. ابعاد نمایشگر با توجه به مدل ساعت ۱.۳ یا ۱.۵ اینچ است و رزولوشن نیز می‌تواند ۴۳۲ در ۴۳۲ پیکسل یا ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل باشد. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل نشان می‌دهد که نمایشگر هر دو با لایه‌ای از کریستال یاقوت کبود محافظت شده‌اند.

مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل

همچنین هر دو گلکسی واچ دارای قاب آلومینیومی و بندهای سیلیکونی هستند. در لیست مشخصات هر دو نیز تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار، مقاومت در برابر فشار آب تا 5ATM و استاندارد نظامی MIL-STD-810H دیده می‌شود.

مقایسه پردازنده و حسگرهای مختلف گلکسی واچ 7 با نسل قبل

مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل از این لحظه جذاب‌تر می‌شود. واچ جدید خیلی سریع‌تر است؛ زیرا از تراشه جدید اگزینوس W1000 بهره می‌برد. این تراشه بر پایه طراحی ۳ نانومتری سامسونگ ساخته شده و دارای یک هسته اصلی کورتکس A78 و ۴ هسته کورتکس A55 است.

ساعت هوشمند سامسونگ ساعت هوشمند سامسونگ

سامسونگ ادعا می‌کند که گلکسی واچ 7 در اجرای برنامه‌ها تا ۲.۷ برابر سریع‌تر از گلکسی واچ 6 خود است. همچنین مقایسه عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گلکسی واچ 7 با نسل قبل به‌ترتیب از افزایش ۳.۴ برابری و ۳.۷ برابری سرعت خبر می‌دهد.

حافظه داخلی گلکسی واچ 7 نیز حالا به ۳۲ گیگ رسیده که یعنی نسبت به گلکسی واچ 6 دو برابر شده است. بدین‌ترتیب شما فضای بیشتری برای نصب برنامه‌ها، ذخیره عکس‌ها و استفاده از واچ‌فیس‌های متنوع خواهید داشت.

مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل

شاید بتوان گفت که مهمترین تفاوت گلکسی واچ 7 با سایر ساعت‌های هوشمند سامسونگ به وجود سنسور جدید BioActive مربوط می‌شود. این حسگر عملکرد بسیار دقیق‌تری در ارزیابی کیفیت خواب و وضعیت سلامتی بدن دارد. همچنین می‌توان ضربان قلب را هنگام انجام ورزش‌های سنگین تا ۳۰ درصد دقیق‌تر محاسبه کند.

سامسونگ در Galaxy Watch 7 از سیستم GPS دوگانه نیز استفاده کرده است. این مورد سبب می‌شود که ساعت هنگام بررسی فعالیت‌های ورزشی شما دقت بیشتری داشته باشد. همچنین مکانیابی در موقعیت‌های شهری و یا مناطق مملو از درخت و ساختمان با دقت بسیار بیشتری انجام خواهد شد.

باتری و پشتیبانی نرم‌افزاری

در ادامه مقایسه گلکسی واچ 7 با نسل قبل باید گفت که هر دو از ۲ گیگ رم، بلوتوث ۵.۳ بهره می‌برند. پشتیبانی از وای‌فای، LTE و NFC نیز در هر دو دیده می‌شود. همچنین حسگرهای شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ، دما و نور در گلکسی واچ 6 و 7 حضور دارند. از نظر ظرفیت باتری و سرعت شارژ هم تغییر خاصی را مشاهده نمی‌کنیم.

ساعت هوشمند سامسونگ ساعت هوشمند سامسونگ

تنها تفاوت مهم باقیمانده بین این دو ساعت به پشتیبانی نرم‌افزاری مربوط می‌شود. گلکسی واچ 7 با سیستم‌عامل Wear OS 5 و رابط کاربری One UI 6 Watch همراه شده است که یعنی نسبت به واچ 6 یکسال آپدیت‌ نرم‌افزاری بیشتری را دریافت خواهد کرد.

آیا به‌نظر شما گلکسی واچ 7 ارزش خرید بیشتری دارد یا نسل‌های پیشین گلکسی واچ؟

بیشتر بخوانید:
گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ اولین ساعت سامسونگ با پسوند اولترا یک هیولای واقعی است با نسخه جدید حسگر BioActive در نسل جدید ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ آشنا شوید ساعت هوشمند CMF Watch Pro 2 با طراحی خاص و جذاب رونمایی شد

نظر شما