شناسهٔ خبر: 67629585 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

شرکت سامسونگ در جریان رویداد گلکسی آنپکد 2024 پاریس خود محصولات جدیدی رونمایی کرد که باید به سری گوشی تاشو گلکسی زد فولد و فلیپ 6 اشاره کرد.

رویداد مرحله دوم آنپکد 2024 رونمایی شد که در آن شاهد معرفی سری گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6، گلکسی زد فلیپ 6، ساعت هوشمند، هدفون و حلقه هوشمند بودیم. در ادامه به محصولاتی که سامسونگ از آنها رونمایی کرد می‌پردازیم.

حلقه هوشمند گلکسی رینگ

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

گلکسی رینگ را در اوایل سال شاهد بودیم و سپس در رویداد گذشته سامسونگ مجدد آن را رونمایی کرد. این حلقه با هدف ردیاب سلامتی تدارک دیده شده و 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز می‌توان از آن استفاده کرد. با اپلیکیشن اختصاصی که سامسونگ برای آن در نظر گرفته می‌توان اطلاعات سلامتی خود را جمع آوری کرد و با پزشک به اشتراک گذاشت. همچنین دارای قابلیت ضدآب بوده و به نوعی دوام بالایی با بدنه تیتانیومی دارد. همچنین در 9 سایز مختلف ارائه می‌شود و بیش از 399 دلار قیمت دارد و بزودی عرضه خواهد شد.

هدفون گلکسی بادز 3 و 3 پرو

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

سامسونگ همچنین سری هدفون ایربادز گلکسی بادز 3 را در دو مدل پرو و استاندارد رونمایی کرد. مدل پرو دارای طراحی Canal Type بوده و برای افرادی که به دنبال مدلی برتر هستند تدارک دیده شد. تجربه صوتی با این هدفون بسیار لذت بخش است و کیفیت صدا بالایی دارد. همچنین دارای توییتر و بخش‌های فنی ارتقایافته نسبت به نسل قبل برخوردار است. در سوی دیگر گلکسی بادز 3 به طراحی Open Type مجهز است. این هدفون بدون کیس شارژ 4.7 گرم وزن دارد و با کیس 46 گرمی می‌شود.

هر دو هدفون ضدآب هستند و دوام بالایی دارند. سامسونگ این سری را با زبان طراحی blade design توسعه داد تا بتواند نظر علاقمندان را جلب کند. گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو به‌ترتیب ظرفیت باتری 48 و 58 میلی‌آمپرساعتی دارند. هر دو مدل نیز با قابلیت ANC یا لغو نویز ارائه می‌شوند. گذشته از آن گلکسی بادزهای جدید، از دو درایور مختلف همچون درایور دینامیک 10.5 میلی‌متری و درایور مسطح 6.1 میلی‌متری بهره می‌برند. باتوجه باتری پرظرفیت در مدل پرو، عمرباتری بیشتری هم دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب نسل جدید هدفون ترجمه زنده بوده که با اتصال آنها به نسل جدید گوشی‌های تاشو این برند میسر می‌شود. میکروفون موجود در این مدل‌ها با فناوری فناوری‌های Adaptive ANC و Adaptive EQ صدا واضح ارائه می‌دهند. به گفته شرکت سازنده این هدفون‌ها با فناوری (Adaptive Noise Control)، تشخیص آژیر (Siren Detect) و تشخیص صدا (Voice Detect) نیز مجهز بوده که به‌صورت خودکار و بدون نیاز به هرگونه تنظیم دستی، بهترین سطح نویز و صدا را دارند.

مدل پرو در دو رنگ سفید و نقره‌ای با قیمت 250 دلار عرضه می‌شود و بادز 3 نیز با قیمت 200 دلاری در همین رنگ قابل تهیه است.

گلکسی واچ 7

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

گلکسی واچ 7 یک نسخه ارتقایافته نسبت به گلکسی واچ 6 محسوب می‌شود. عمده تغییرات این ساعت در بخش نرم افزاری و سخت افزاری بوده تا تجربه کاربری بهتری رقم زند. گلکسی واچ 7 از نظر طراحی و متریال تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نداشت. به شکلی که همچون قبل در دو سایز 40 و 44 میلیمتری عرضه می‌شود. بنابراین نمایشگر این دو سایز 1.3 و 1.5 اینچی است.

نمایشگر آن پنل سوپرامولد با وضوح 330 پیکسل است و روشنایی 2000 نیت دارد. ساعت دارای استاندارد ضدآب و دوام استاندارد نظامی MIL-STD-810H هم است. سامسونگ محصول جدید را در دو مدل وای فای و LTE قابل تهیه است. مدل 40 میلیمتری 28 گرم بوده و مدل 44 میلیمتری 33 گرم وزن دارد. سامسونگ در ساعت جدید خود حسگر  Bio-Active را استفاده کرد که سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون به مراتب دقیق‌تری نسبت به نسل قبل دارد.

بنابراین می‌توان به بررسی سلامت بیولوژیک بدن هم پرداخت. بیش از 100 ورزش را پشتیبانی می‌کند تا تمرینی پربار داشته باشید. همچنین شامل پایش خواب یا همان  Sleep Apnea نیز می‌شود. این ساعت در بخش نرم افزاری دارای  One UI Watch 6.0 مبتنی‌بر WearOS 5.0 است و از هوش مصنوعی گلکسی AI پشتیبانی دارد. این ساعت به پردازنده اگزینوس W1000 مجهز شده و دارای گرافیک  Mali-G68 MP2 است.

حافظه داخلی 16 تا 32 گیگ بوده و رم 1 گیگابایتی دارد. گذشته از آن به پشتیبانی قابلیت  2.5D Always on Display می‌پردازند و شامل GPS هم می‌شود. دو سایز این ساعت دارای باتری 425 و 300 میلی‌آمپر است. مدل 40 میلیمتری 300 دلار و مدل 44 میلیمتری 330 دلار قیمت دارد. نسخه LTE بیش از 50 دلار قیمت بیشتری دارد.

گلکسی واچ 7 اولترا

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

گلکسی واچ 7 اولترا با هدف رقابت با اپل واچ اولترا معرفی شد. این ساعت هوشمند از طراحی ناهمواری برخوردار بوده و ویژگی‌های متنوع ردیابی سلامتی در آن گنجانده شد. سامسونگ از طراحی Cushion Design در این مدل بهره گرفته و دارای یک نمایشگر 1.5 اینچی با پوشش محافظ کریستال سافایر است و درون یک قاب مربعی قرار می‌گیرد. قابی از جنس تیتانیوم گرید و وضوح نمایشگر 480 پیکسل است و شدت روشنایی به 3000 نیت می‌رسد.

ابعاد ساعت ابعاد 47 در 47 در 12 میلی‌متر و وزن آن 60 گرم است. ساعت در کنار کلیدهای هوم و بک به کلید جدید Quick Button هم مجهز شد. این ساعت دارای استانداردهای متنوع دوام گواهی IP68 و MIL-STD-810H  بوده و شامل واچ‌فیس‌های اختصاصی برای شب می‌شود. یک چیپ 3 نانومتری اگزینوس W1000 در این مدل استفاده شده و با 32 گیگ حافظه داخلی و 2 گیگ رم عرضه می‌شود. از قابلیت‌های ارتباطی آن باید به بلوتوث 5.3، LTE، وای‌فای 2٫4 و 5 گیگاهرتز، NFC و GPS اشاره کرد.

گلکسی واچ 7 اولترا یک باتری 590 میلی آمپرساعتی دارد و عمرباتری 100 ساعت ارائه می‌دهد. گذشته از آن دارای حسگر  Bio-Active برای سنجش دقیق ضربان قلب و اکسیژن خون است. سامسونگ حسگرهای متنوعی در این مدل تعبیه کرده تا ردیابی دقیقی در بحث سلامتی ارائه دهد. به لطف رابط‌ کاربری One UI 6 Watch مبتنی‌بر سیستم‌عامل WearOS 5 و سخت افزار جدید، از هوش مصنوعی پشتیبانی دارد. بنابراین با ساعتی کامل در زمینه ردیاب سلامتی رو به رو هستیم.

این ساعت تنها در نسخه 47 میلیمتری در رنگ خاکستری، نقره‌ای و سفید عرضه خواهد شد و بیش از 649 دلار قیمت دارد.

گلکسی زد فولد 6

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

این گوشی تاشو دارای نمایشگر بیرونی Dynamic LTPO AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز و شدت روشنایی 2600 نیت با وضوح 1856 پیکسل است و سایز آن به 7.6 اینچ می‌رسد. نمایشگر بیرونی پنل Dynamic LTPO AMOLED 2X با سایز 6.3 اینچی و وضوح 968 پیکسل با نرخ نوسازی 120 هرتز و شدت روشنایی 1600 نیت است.

در قلب این گوشی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار گرفته که در کنار 12 گیگ رم و 256 گیگ تا 1 ترابایت حافظه داخلی قرار می‌گیرد. همچنین باید به دوربین عقب سه گانه 50/10/12 مگاپیکسل اشاره کرد و دوربین سلفی 4 مگاپیکسل زیر نمایشگر اصلی و حسگر 10 مگاپیکسل در روی نمایشگر بیرونی جای گرفت.

باتری آن 4400 میلی آمپرساعت بوده و سرعت شارژ 25 واتی دارد. این گوشی با قیمت 1850 دلاری در رنگ آبی نیروی دریایی، نقره‌ای، صورتی، مشکی، سفید عرضه خواهد شد. این مدل دارای بدنه شیشه و فلز با  استاندارد ضدآب است.

گلکسی زد فلیپ 6

در رویداد گلکسی آنپکد پاریس سامسونگ چه گذشت

گلکسی زد فلیپ 6 دارای نمایشگر اصلی 6.7 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز و شدت روشنایی 2600 نیت است و وضوح FHD+ دارد. نمایشگر بیرونی پنل سوپرامولد 2600 نیت با سایز 3.4 اینچ است و وضوح 720 پیکسل ارائه می‌دهد. این گوشی دارای چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 با 12 گیگ رم و  256 تا 512 گیگ رم است. دوربین عقب دوگانه 50 و 12 مگاپیکسل دارد و دوربین سلفی 10 مگاپیکسل شامل آن شد.

همچنین باید به باتری 4000 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ 25 وات اشاره کرد. این دستگاه قابلیت ضدآب داشته و در رنگ زرد، نقره‌ای، نعنایی، آبی، سیاه، سفید، هلویی با قیمت 1100 دلار عرضه می‌شود.

 

نظر شما