شناسهٔ خبر: 67618753 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود رونمایی کرد؛ از «گلکسی رینگ» چه می‌دانیم؟

شرکت خدمات الکترونیک سامسونگ روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) اولین نسل از حلقه‌های هوشمند خود به نام «گلکسی رینگ» را به بازار معرفی کرد. این شرکت در رویداد «گلکسی آنپکد» (Galaxy Unpacked) خود در روز چهارشنبه در پاریس اعلام کرد «حلقه گلکسی» سامسونگ، که در چند ماه گذشته دوره آزمایشی خود را گذرانده است، یک حلقه با وزن سبک است که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی ساخته شده است. به گفته سامسونگ، این حلقه مجهز به حسگرهایی است که به فرد امکان نظارت بر وضعیت سلامتی‌اش را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت خدمات الکترونیک سامسونگ روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) اولین نسل از حلقه‌های هوشمند خود به نام «گلکسی رینگ» را به بازار معرفی کرد.
 
این شرکت در رویداد «گلکسی آنپکد» (Galaxy Unpacked) خود در روز چهارشنبه در پاریس اعلام کرد «حلقه گلکسی» سامسونگ، که در چند ماه گذشته دوره آزمایشی خود را گذرانده است، یک حلقه با وزن سبک است که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی ساخته شده است.
 
به گفته سامسونگ، این حلقه مجهز به حسگرهایی است که به فرد امکان نظارت بر وضعیت سلامتی‌اش را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌دهد.
 
به گفته سامسونگ، حلقه هوشمند جدید می‌تواند مشخصات سلامتی فرد را ردیابی کند. برای مثال این دستگاه می‌تواند حرکات فرد در طول خواب، تأخیر خواب، ضربان قلب و نحوه تنفس را کنترل کند و کیفیت خواب شخص را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
 
حلقه هوشمند سامسونگ همچنین می‌توان چرخه قاعدگی زنان را ثبت کند. سامسونگ می‌گوید این حلقه از دمای پوست برای کمک به ردیابی چرخه قاعدگی افراد استفاده می‌کند.
 
حلقه هوشمند سامسونگ به علاوه می‌تواند به کاربرانش اطلاع دهد که آیا ضربان قلب آن‌ها به طور غیرعادی بالا یا پایین هست یا نه؟ کاربران همچنین می توانند ضربان قلب خود را به صورت زنده بررسی کنند.
 
محصول جدید همین‌طور می‌تواند نوع ورزش یا فعالیتی که فرد انجام می‌دهد را تشخیص دهد.
 
سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود رونمایی کرد؛ از «گلکسی رینگ» چه می‌دانیم؟حلقه مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ
 
اطلاعات این حلقه هوشمند به یک نرم‌افزار هوش مصنوعی در گوشی هوشمند سامسونگ منتقل می‌شود تا هم تصویری جامع از سلامت افراد ارائه دهد و هم به فروش محصولات دیگر این شرکت کمک کند.
 
حلقه گالکسی بسته به اندازه‌ عرضه‌شده بین ۲.۳ تا ۳ گرم وزن دارد و در سه رنگ عرضه می‌شود. سامسونگ می‌گوید باتری گلکسی رینگ می‌تواند تا هفت روز دوام بیاورد و یک جعبه شارژ قابل‌حمل بی‌سیم نیز برای آن وجود دارد.
 
حلقه هوشمند سامسونگ از تاریخ ۲۴ ژوئیه با قیمت پایه ۳۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.
 
سامسونگ روز چهارشنبه همزمان علاوه بر آخرین گوشی‌های تاشوی خود به نام «گلکسی زد فولد ۶» و همین طور «زد فلیپ ۶»، از تازه‌ترین ساعت‌های هوشمند خود یعنی «گلکسی واچ ۷» و «گلکسی واچ اولترا» نیز رونمایی کرد.
 
این اولین باری است که این شرکت مدل «اولترا» را برای ساعت‌های هوشمند خود عرضه می‌کند و می‌گوید این دستگاه الکترونیک برای ورزشکاران و کسانی که در فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و کوه‌نوردی انجام می‌دهند، مفید است.
 
سامسونگ تخمین می‌زند که در سال ۲۰۲۵ در بازار جهانی حدود چهار میلیون حلقه هوشمند وجود خواهد داشت. هرچند این در مقایسه با ۲۵۰ میلیون ساعت هوشمندی که انتظار می‌رود فروخته شود عدد زیادی نیست.
 
با این حال کارشناسان می‌گویند روی آوردن سامسونگ به حلقه‌های هوشمند ممکن است به رایج‌تر شدن این ابزارهای فناوری پوشیدنی کمک کند.
 
این غول فناوری کره جنوبی ماه‌هاست در تلاش برای ادغام محصولات خود، مانند گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی‌، مانند ساعت هوشمند رقیبش اپل است.
 
کوشش سامسونگ برای ورود به صنعت محصولات جدیدتر در زمانی اتفاق می‌افتد که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در حال بهبود جزئی است، اما مسئله این است که کاربران گوشی‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند و به همین خاطر سازندگان دستگاه به دنبال محصولات الکترونیکی اضافی برای فروش هستند.
 
مسئولان سامسونگ در تبلیغاتشان گفته‌اند که این حلقه‌های «کمتر مزاحم» جایگزینی راحت و شیک برای کسانی هستند که نمی‌خواهند از ساعت هوشمند حجیم استفاده کنند، به‌ویژه در طول شب.
 
در همین حال کارشناسان امنیت نسبت به جمع‌آوری داده‌ها توسط اکوسیستم سامسونگ هشدار داده‌اند چرا که اطلاعات جمع‌آوری شده از حلقه، ساعت و تلفن زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند ریسک‌های بالایی را به همراه داشته باشند.
 
جمع‌آوری داده‌های مربوط به چرخه‌های قاعدگی در گذشته نیز بحث‌برانگیز بوده است. سال گذشته، دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا بررسی برنامه‌های ردیابی قاعدگی و باروری را به دلیل نگرانی‌های امنیتی در خصوص داده‌ها آغاز کرده بود.
 
منبع: یورونیوز
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما