شناسهٔ خبر: 67614555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

قیام عاشورایی و دفاع از مظلوم به داخل خاک آمریکا هم رسیده است

ارومیه- ایرنا- قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: قیام برگرفته از آموزه های عاشورایی و دفاع از مظلومان به ویژه ستمدیدگان فلسطینی امروزه به داخل خاک آمریکا هم کشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی شکیبایی روز چهارشنبه در همایش «فرهنگ ظلم‌ستیزی اباعبدالله الحسین (ع) نیاز جهان اسلام در دفاع از غزه» که با حضور دختر امام خمینی (ره) و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ترتیب یافته بود، افزود: قیام مردم فلسطین الهام گرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است و امقلاب اسلامی هم مفاهیم عاشورایی داشته و برگرفته از قیام ابا عبد الله الحسین (ع) شکل گرفت و پیروز شد.

وی اظهارکرد: امروز ۱۳ قرن از قیام کربلامی گذرد و درطول تاریخ قیام های متعددی پس از قیام کربلا روی داده و انقلاب های مختلفی صورت گرفته برخی مدتی باقی مانده و بعضی۲ قرن و برخی دیگر در همان زمان از بین رفته اند اما امروز پس از گذشت هزار و ۴۰۰ سال از قیام امام حسین (ع) همچنان این قیام الگوی ملت های جهان شده است.

وی اضافه کرد: پس از قیام امام حسین (ع)قیام هایی چون "توابین و مختار" و پس از آن قیامی پیروزمند به نام انقلاب اسلامی رخ داد و ویژگی های قیام امام حسین (ع) همانند عدم سازش و ایثار و شهادت دراین انقلاب دیده شد.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: مردم فلسطین نیز به تبعیت از انقلاب ایران که نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) بود روی داد و مردم فلسطین با پیروی از انقلابی که ویژگی های قیام ابا عبدالله الحسین (ع) را داشتند، به مبارزه پرداختند.

شکیبایی گفت: زمانی ایران، تنها به حمایت از ملت فلسطین می پرداخت و به دلیل این حمایت به او عنوان تروریسم دادند اما امروز چهار ماه است جنبش های دانشجویی در آمریکا و اروپا در دفاع از مردم غزه و محکوم کردن سربریدن ها و جنایات اسراییل به پا خاسته اند.

وی افزود: قیام ابا عبدالله الحسین (ع) امروز به اروپا و آمریکا رسیده است و آنها که در برابر جنایات اسراییل اعتراض می کنند، کشته و زندانی می شوند.

وی با اشاره به تشکیل جمعیت دفاع از ملت فلسطین توسط دختر امام راحل اضافه کرد: پس از تشکیل جمعیت، تصمیم به راه اندازی شعب آن در استانها شد که اولین شعبه آن در سال ۱۳۹۷ در آذربایجان غربی تشکیل و پس از آن در استانهای دیگر راه اندازی شد و امروز در ۹ استان دفتر جمعیت فعال است.

قیام عاشورایی و دفاع از مظلوم به داخل خاک آمریکا هم رسیده است

به گزارش ایرنا، همایش "فرهنگ ظلم ستیزی ابا عبدالله الحسین (ع) نیاز جهان اسلام در دفاع از غزه" با حضور فعالان سیاسی، نخبگان و شخصیتهای مختلف و با حضور زهرا مصطفوی دختر امام راحل و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

دراین همایش برخی از اعضای حاضر در خصوص قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و مساله فلسطین سخنانی ایراد کردند.

همچنین خاطره گویی نقی کریمی عضو شورای شهر ارومیه و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر بخشهای این مراسم بود.

نظر شما