شناسهٔ خبر: 67616249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار لنگرود تاکید کرد؛

لزوم اطلاع رسانی دقیق و آگاهی مردم درباره تب دنگی

لنگرود - فرماندار لنگرود بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و آگاهی مردم درباره تب دنگی تاکید کرد و گفت: نقاط آسیب پذیر شناسایی و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی عصر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان از راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جهوری در این شهرستان نام برد و اظهار کرد: همه اعضای ستاد برگزاری انتخابات در این شهرستان سعی کردند انتخابات را سالم و بدون حب و بغض و تصرف در آرای مردم و رعایت حق الناس برگزار کنند.

جلالی به اقدامات صورت گرفته در مقابله با پشه آندس اشاره کرد و گفت: باید با جدیت، اطلاع رسانی دقیق و بهره گیری از نکات آموزشی و بهسازی محیط زیست، راه‌های انتقال بیماری تب دنگی را شناسایی و جهت پیشگیری، ضمن تعیین نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار لنگرود یکی دیگر از مسائل پر خطر محیط زیستی در شهرستان را گیاه سمی سُنبل آبی دانست و اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل همه دستگاه متولی باید نقش خود در مقابله با این گیاه مهاجم و خطرناک را ایفا کند چرا که ما باید حافظ محیط زیست باشیم ولی هم اکنون شاهد پیشروی این گیاه در رودخانه‌ها و آب بندان ها هستیم.

جلالی با بیان اینکه در ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان گیاه سنبل آبی وجود دارد، ادامه داد: هر سال با وجود اینکه بخشی از این گیاه توسط دستگاه‌های مرتبط جمع آوری و از بین می‌رود، ولی روز به روز در حال افزایش است و تنفس را برای موجودات آبی تنگ نموده و بزودی همه فضاهای بکرآبی شهرستان را تصاحب خواهد نمود.

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: اعتبارات خوبی برای مقابله و جمع آوری این گیاه به دستگاه‌های متولی تخصیص و پرداخت شده ولی کافی نیست و همه دستگاه تکلیف دارند، با جدیت هرچه بیشتر پیگیری جمع آوری سُنبل آبی شوند.

نظر شما