شناسهٔ خبر: 67616189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک کارشناس فرهنگی:

فعالان مردمی باید به دولت چهاردهم کمک کنند

قزوین- کارشناس فرهنگی گفت: مردم و فعالانه مردمی در حوزه فرهنگ به عنوان حلقه اصلی وارد کار شوند و بار زمین مانده فرهنگی را برداشته و به دولت چهاردهم کمک کنند.

صاحب‌خبر -

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درخصوص اولویت‌ها و چالش‌های فرهنگی دولت چهاردهم اظهار کرد: دغدغه فرهنگی قوه مجریه همواره این بوده که مباحث و اجرایی برنامه‌های فرهنگی چقدر با فرهنگ جامعه هماهنگ است.

کارشناس فرهنگی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت چهاردهم میراثدار فضای فرهنگی دولت سیزدهم که یک دولت فراجناحی، عملیاتی و در عین حال فرهنگی بود است باید رویکرد خاصی را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی افزود: دولت چهاردهم باید دغدغه نحوه مدیریت فضای مجازی، نحوه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه را در دستور کار خود داشته باشد تا بتواند در راستای برنامه هفتم توسعه و شعارهای خود؛ فضای فرهنگی مورد رضایت مردم را ایجاد کند.

این کارشناس مطرح کرد: با توجه به تفاوت نظرها و اختلاف دیدگاههای کارشناسان فرهنگی دولت چهاردهم کار برای فعالیت فرهنگی این دولت بسیار سخت و پیچیده است تا بتواند نظرهای متفاوت مدیریتی و اجرایی را به نتیجه برساند.

وی افزود: در دولت چهاردهم طیف‌ها و سلیقه‌های متفاوت، دغدغه‌های متفاوتی دارند برخی از فعالان و کارشناسان فرهنگی دولت چهاردهم در خصوص مسائل فرهنگی با تفاوت سلیقه و چه بسا تضاد سلیقه همراه هستند که این امر دولت چهاردهم را با چالش‌های عدم تحقق برنامه‌های فرهنگی مواجه می‌کند.

کبودوند در پایان با تاکید براینکه نیاز به همراهی مردم و فعالان مردمی در دولت چهاردهم لازمه کار است بیان کرد: اگرچه در دولت سیزدهم تفاوت‌هایی در سلایق وجود داشت اما وجه اشتراک مباحث فرهنگی یکی بود اما در دولت چهاردهم طیف طرفداران و کارشناسان دولت متفاوت و گاهاً در تقابل با یکدیگر است که در این بین پیشنهاد ما این است تا مردم و فعالانه مردمی در حوزه فرهنگ به عنوان حلقه اصلی وارد کار شوند و بار زمین مانده فرهنگی را برداشته و به دولت چهاردهم کمک کنند.

نظر شما