شناسهٔ خبر: 67612909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

زارع پور: در این سه سال به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شد

زارع پور گفت: مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سندی برای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات تهیه کردیم که در این ارزیابی، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در این سه سال به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است. یکی از ارکان پیشرفت این شبکه زیرساخت ارتباطاتی است که پروژه فیبرنوری و نسل پنجم در حال اجراست. در پایان برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به صد درصد برساند.

 زارع پور با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای تامین نیاز داخلی به وسیله سکوهای داخلی، تصریح کرد: تمام قد از این سکوها حمایت کردیم. روزانه ۲۴ میلیون کاربر یکتا از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده می کنند و در ماه بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال داریم. روبیکا در ابتدای دولت سیزدهم روزانه ۵ میلیون کاربر فعال داشت که الان به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده است کاربر فعال ماهانه از ۱۳ میلیون به بیش از ۴۳ میلیون افزایش یافته است. ایتا از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر در روز به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است و کابر فعال ماهانه این سکو به ۳۱ میلیون نفر نزدیک شده است. بله از ۷۵۰ هزار کاربر در روز به بیش از ۵ میلیون کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۲ میلیون رسیده است. سروش پلاس از ۷۰۰ هزار کاربر در روز به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است و کاربر فعال ماهانه‌اش به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: پیک ترافیک ایتا از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است. ترافیک بین‌الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته است و ترافیک داخل ۳ تا ۴ برابر شده است و به ۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکوهای داخلی افزایش چشمگیر داشته است.

نظر شما