شناسهٔ خبر: 67608103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش سرمایه‌گذاران در مجتمع بندری نگین بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رونق تجاری در بندر بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ضمن افزایش جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به مجتمع بندری نگین، ترانزیت خارجی از بندر بوشهر با افزایش چند برابری در سه ماه نخست امسال به ۷۰۰ هزار تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب صبح امروز در بازدید بازرس کل از طرح‌های بندری بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در بخش‌های مختلف اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم توسعه‌ای در بندر بوشهر، ایجاد مجتمع بندری نگین است که در این زمینه اقدامات مهمی انجام شده است.

وی از طرح‌های زیربنایی در مجتمع بندری نگین خبر داد و تصریح کرد: جاده دسترسی به جزیره نگین یکی از طرح‌های زیربنایی این مجموعه است که از 9.5 کیلومتر طرح راهسازی نگین تاکنون بیش از 4.2 کیلومتر آن تکمیل شده و مابقی در نیمه دوم امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رونق ترانزیت خارجی در بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش ترانزیت خارجی از بندر بوشهر زمینه رونق تجاری و اقتصادی بوشهر را فراهم کرده و در سه ماه نخست امسال افزون بر 700 هزار تن محموله و فرآورده نفتی از بندر بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ترانزیت شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به تردد خودروهای حامل فرآورده نفتی برای ترانزیت از بندر بوشهر گفت: با تکمیل جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر مسیر تردد کامیون‌ها و تانکر حامل کالاها و محموله‌های ترانزیت تغییر می‌کند و مشکلات ترافیکی در خیابان‌های منتهی به بندر بوشهر برطرف می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با تکمیل طرح جاده مجتمع بندری نگین بوشهر، جاده قبلی قدیمی مسدود و نسبت به بهسازی آن اقدام خواهد شد که این پروژه اکنون در شرایط دریافت مجوز و تأمین اعتبار قرار دارد.

وی با بیان اینکه جاده دسترسی مجتمع نگین تا پل فلزی تا هفته دولت تکمیل می‌شد، گفت: افزایش جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به مجتمع بندری نگین از دستاوردهای مهم این عرصه است.

انتهای پیام/190/

نظر شما