شناسهٔ خبر: 67611955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام‌ جمعه قزوین:

صهیونیست‌ها ملت محسوب نمی‌شوند

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ریشه ندارند و ملت محسوب نمی‌شوند گفت: ملت یعنی کسانی که تیره و تبار دارند، صهیونیست‌ها دولت هم ندارند زیرا دولت شامل یک مجموعه از منتخبان و فرهیختگان است که ملت آن‌ها را انتخاب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ به مناسبت فرار رسیدن ماه محرم در جمع کارکنان لشکر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: این‌گونه نیست که زیارت عاشورا را تنها برای ثواب بخوانیم، بلکه هر جمله زیارت عاشورا خط و رسم زندگی را ایجاد می‌کند و با زیارت عاشورا ما برای خودمان چشم‌انداز درست می‌کنیم.

وی افزود: چهره‌های شاخص طول تاریخ از جمله علما و عرفا هر چه دارند از زیارت عاشورا دارند، برای مثال شهید حاج قاسم سلیمانی که این گونه آبرومند، عزیز و بزرگ شد، یکی از عناصر و ویژگی‌های شخصیت ایشان همین نگاه زیارت عاشورایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهید رئیسی با زیارت عاشورا سروکار داشته است، خاطرنشان کرد: این شهید جمهور به‌رغم همه فشارهای کاری، نسبت به قرائت زیارت عاشورا، دعای کمیل، زیارت جامعه و زیارت حرم امام رضا (ع) اهتمام جدی داشتند.

عابدینی اضافه کرد: زیارت عاشورا تنها نیست، یک چیزهای دیگری هم در کنار آن است که باعث کامل شدن این مجموعه می‌شود، برای مثال زیارت وارث مقدمه‌ای برای ورود به زیارت عاشوراست، در زیارت وارث بحث ریشه‌ها مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ریشه ندارند و ملت محسوب نمی‌شوند، ادامه داد: ملت یعنی کسانی که تیره و تبار دارند و خانواده‌های ریشه‌دار در آن بوده‌اند، صهیونیست‌ها دولت هم ندارند، برای اینکه دولت شامل یک مجموعه منتخبان و فرهیختگان است که ملت آنها را انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها یک پایگاه برای منافع مشترک انگلیس، آمریکا و مستکبران عالم است، گفت: این‌ها خودشان هویتی ندارند، بلکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها یک پایگاه به نام رژیم منحوس صهیونیستی دارند که این پایگاه بزرگ‌تر از پایگاه‌های دیگرشان است، به همین دلیل سیبل موشک‌های جدی مقاومت است.

عابدینی اضافه کرد: این غده سرطانی در پیکره ممالک اسلامی ایجاد شده تا ممالک اسلامی نتوانند محکم باشند، رشد کنند و متحد و منجسم شوند، رژیم صهیونیستی با این ایده ایجاد شده است، اما اکنون شمارش معکوس این ایده شیطانی مستکبران آغاز شده و زمان برچیده شدن این غده سرطانی است.

وی ادامه داد: در یک کلام باید گفت صهیونیست‌ها هویت ندارند، هر کدام از آن‌ها از یک کشور به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند، اما هر کدام از ما هویتی داریم که وصل به آن هویت هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا این ارتباط، اتصال و آن جایگاه مأموریتی و مسئولیتی خود را در حلقه امامت و ولایت پیدا می‌کنیم، گفت: خون امام حسین (ع) خونخواه و مطالبه‌گر دارد که مطالبه‌گر و خونخواه آن خدای متعال است. هر کس از سنخ من و از تیره و تبار من است با هر کسی که از تیره و تبار یزید است، کنار نمی‌آید و بیعت نمی‌کند.

عابدینی تصریح کرد: منظور امام (ع) این است که تا قیامت آدم‌هایی که از جنس من هستند و دغدغه‌های مرا دارند، با هر کسی که از تیره و تبار یزید است بیعت نمی‌کند، ما در زیارت عاشورا این‌ها را می‌بینیم، ما در زیارت عاشورا چهره کریه مستکبران آمریکایی و خون‌خواران صهیونیستی را می‌بینیم، اگر این‌ها را نبینیم گویا داریم ورد می‌خوانیم و زیارت حماسی نمی‌خوانیم.

وی افزود: اگر این‌ها را ببینیم به روز هستیم، آن کسی که دغدغه دفاع از حرم را دارد، با زیارت عاشورا خود را به روز نگه داشته است، آن کسی که دلسوز بچه‌های یتیم و آواره غزه است، به روز شده توسط زیارت عاشوراست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در زیارت عاشورا ما برای دشمنان امام (ع) نیز همین صحنه را درست می‌کنیم و می‌گوئیم دشمنان تو از قابیل و فراعنه شروع شدند و تا ابد ادامه پیدا می‌کنند، گفت: اگر ما این را به روز نکنیم، گویا داریم پشت به قبله نماز می‌خوانیم، چنین نمازی باطل است.

عابدینی ادامه داد: ما باید کرامت داشته باشیم، سهمی از کرامت ما در آیات قرآن است، قرآن بیش از ۶۲۰۰ آیه دارد، یعنی خدا بیش از ۶۲۰۰ بسته کرامتی در قرآن برای ما قرار داده است، در یک معنای دیگر، معدن این کرامت امام حسین (ع) است، در زیارت عاشورا می‌خوانیم که یا اباعبدالله (ع) ما نیازمند کرامت تو هستیم.

وی یادآور شد: اگر ما بمب‌های آمریکایی بر سر مردم غزه را در این کلمات نبینیم، زیارت عاشورا نمی‌خوانیم، بلکه ورد می‌خوانیم، اما اگر این کلمات را در زیارت عاشورا دیدیم، یعنی در مقابل شرارت‌های آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها قرار داریم و ما را به رزمندگان مقاومت در سراسر عالم پیوند می‌زند.

نظر شما