شناسهٔ خبر: 67611965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم اندیمشک در مجلس:

خوزستان نیازمند استقرار بالگرد آبپاش است

دزفول – ایرنا - نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود جنگل های‌متراکم زاگرس و آتش سوزی‌های متعدد در این جنگل‌ها موجب شده تا ایجاد پایگاه ثابت و استقرار بالگرد آبپاش در این استان ضروری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده اندیمشک، جهانبخش قلاوند روز چهارشنبه بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های صیانت و حفاظت از منابع جنگلی و طبیعی، تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و همچنین تامین بالگرد آبپاش مستقر در خوزستان در کمیسیون کشاورزی مجلس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به وقوع ۹۴ مورد حادثه آتش سوزی و خسارات به ۹۲۶ هکتار از جنگل‌های زاگرس در سال جاری افزود: آتش سوزی‌های مناطق زاگرس کبیرکوه و حوزه جنگلی پلدختر ۲۳ روز به طول انجامید و چندین مرتبه جنگل‌های زاگرس شمال اندیمشک دچار آتش سوزی شد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: آتش سوزی روزهای اخیر در جنگل‌های شمال این شهرستان پس از تلاش چهار روزه تیم‌های عملیاتی و گروه‌های مردمی و اعزام بالگرد آبپاش مهار شد.

وی ادامه داد: جنگل‌های زاگرس علاوه بر خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌های گسترده، طی چند سال اخیر دچار آفت پروانه جوانه خوار یا برگ خوار شده‌اند که چاره جویی برای دفع و رفع این آفت بسیار ضروری است.

قلاوند گفت: خشک شدن بلوط‌های ناشی از آفت زدگی بسترسازی وقوع آتش سوزی‌های گسترده در این جنگل‌ها است به همین دلیل مبارزه با این آفات اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش ایرنا، کوه‌های منگره در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک و از مناطق مرتفع و سخت گذر این شهرستان است که طی چند روز گذشته شاهد آتش سوزی های گسترده بود.

یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان پیش از این اعلام کرد در سه ماهه امسال ۶۵ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع در استان رخ داده که بیشترین عامل آن سرایت آتش از مزارع بوده است.

یکی از مطالبه‌های اداره کل منابع طبیعی خوزستان برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگل استان استقراربالگرد در استان است.

طبق اعلام مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، تحقیقات نشان داده که بیشتر از ۹۰ درصد عامل آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت، انسانی بوده است.

نظر شما