شناسهٔ خبر: 67610741 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر از ۷۰۰ هزار تن عبور کرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر در سه ماهه ابتدایی امسال از ۷۰۰ هزار تن عبور کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر در سه ماهه ابتدایی امسال از ۷۰۰ هزار تن عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ «محمد شکیبی‌نسب» روز چهارشنبه در بازدید مدیرکل بازرسی استان از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: از اواخر بهمن سال گذشته ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر رشد فزاینده‌ای داشته که با اتمام جاده دسترسی مجتمع بندری نگین بخش قابل توجهی از خودروهای سنگین ترانزیتی به این مجتمع بندری منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در مجموع ۹.۵ کیلومتر است که تاکنون ۴.۲ کیلومتر آن تکمیل شده و بخش باقیمانده تا پل فلزی نیز تا هفته دولت زیر بار ترافیک می‌رود.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به استقرار تمام قطعات پل فلزی به عنوان مهم‌ترین بخش مسیر دسترسی مجتمع بندری نگین، انتظار می‌رود کل طرح تا دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با اتمام مسیر جدید دسترسی به مجتمع بندری نگین، مسیر قدیمی مسدود و نسبت به بهسازی آن اقدام خواهد شد که این طرح اکنون در شرایط دریافت مجوز و تأمین اعتبار قرار دارد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد احداث و بهسازی جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین، تسهیل در تردد ساکنان جزیره شیف، شرکت‌های پیرامونی و شتاب‌بخشی به روند جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به مجتمع بندری نگین است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر تصریح کرد: انتظار می رود با تلاش‌هایی که در حال انجام است، علاوه بر بخش داخلی، ۱۵ درصد باقیمانده از محیط پیرامونی پایانه نیز تا ۲ ماه آینده تکمیل شود.

شکیبی نسب عنوان کرد: با توجه به تکمیل بخش داخلی پایانه، این ظرفیت در عید امسال نیز مورد استفاده هم‌وطنان و به‌ویژه هم‌استانی‌ها در مسیر بوشهر-خارگ قرار گرفت.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: امید است با اتمام جاده دسترسی مجتمع بندری نگین، رونق مجتمع بندری نگین به خوبی محقق شود.

«اسحاق شهبازی» افزود: از بهمن‌ماه سال گذشته ترانزیت مشتقات نفتی نیز به خوبی در بندر بوشهر و مجتمع بندری نگین آغاز شده که با اتمام جاده دسترسی نگین، تردد خودروهای سنگین در بوشهر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امید است پایانه بین‌المللی گردشگری دریایی بندر بوشهر نیز به عنوان ظرفیتی قابل توجه آغازی بر توسعه گردشگری دریایی در استان و توسعه صنعت گردشگری استان بوشهر باشد.

نظر شما