شناسهٔ خبر: 67567724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

این 12 استان منتظر باران تابستانی باشند! + اسامی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در 12 استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۱۸ تیر) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی نقاط استان مازندران ارتفاعات البرز در استان‌های البرز ، تهران و سمنان، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان، شمال هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: سه شنبه (۱۹ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان اضافه کرد: چهارشنبه (۲۰ تیر) تنها در ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ تیر) در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان اضافه کرد: طی سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، برخی نقاط جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

 

به گفته ضیاییان دوشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد شد.

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ تیر) صاف در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۰ تیر ) صاف در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۹ و ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۷ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران هواشناسی پیش بینی هواشناسی هواشناسی امروز پیش بینی هواشناسی امروز بارندگی امروز امروز در این استان ها باران می آید امروز در کدام استان ها باران می آید

نظر شما