شناسهٔ خبر: 67555728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.
صادق ضیاییان افزود: امروز (۱۷ تیر) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران تهران و البرز ارتفاعات استانهای کرمان و هرمزگان، برخی نقاط جنوب و جنوب شرق استان فارس، جنوب یزد و جنوب اصفهان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید، گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۱۸ تیر) علاوه بر مناطق فوق، این شرایط جوی در ارتفاعات گلستان نیز رخ خواهد داد. سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ تیر) برخی نقاط در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارتفاعات البرز و برخی نقاط استان‌های مازندران گلستان و خراسان شمالی، جنوب سیستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: پنج شنبه (۲۱ تیر) در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: از امروز تا پایان هفته در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید، پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان امروز و فردا خلیج فارس، دریای عمان و از یکشنبه بعد از ظهر تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ تیر) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد و ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۶ و۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۹ تیر ) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما