شناسهٔ خبر: 67573535 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

۱۱ کشته و ۱۷ مفقودی در پی رانش زمین در اندونزی

19 دی آنلاین: یک مقام ارشد آژانس بلایای طبیعی روز دوشنبه گفت که رانش زمین و سیل‌های ناگهانی منجر به ریزش معدن طلا در منطقه Bone Bolango استان گورونتالو اندونزی شد و ۱۱ کشته و ۱۷ مفقود به جا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شینهوا، یک مقام ارشد آژانس بلایای طبیعی روز دوشنبه گفت که رانش زمین و سیل‌های ناگهانی منجر به ریزش معدن طلا در منطقه Bone Bolango استان گورونتالو اندونزی شد و ۱۱ کشته و ۱۷ مفقود به جا گذاشت.‌

آکریل بابیونگگو، رئیس واحد عملیاتی آژانس مدیریت بلایای منطقه، گفت که بارش شدید باران باعث رانش زمین و سیل‌هایی شد که نیمه شب به معدن واقع در منطقه و کمپ‌های معدنچیان برخورد کرد و موجب کشته و ناپدید شدن برخی از آنها شد.

وی گفت: تعداد کشته شدگان اکنون به ۱۱ نفر رسیده است و ۱۷ نفر ناپدید شده اند.

وی افزود: حدود ۱۸۰ پرسنل اداره جستجو و نجات محلی، سربازان، پلیس و پرسنل سازمان حوادث غیرمترقبه در این مأموریت مشارکت دارند.

هریانتو، رئیس تیم جستجو و نجات گورونتالو، روز دوشنبه اظهار داشت که تلاش‌های جست‌وجو به دلیل موقعیت دور افتاده معدن و شرایط چالش‌برانگیز جاده‌ای که به دلیل چندین پل شکسته برای وسایل نقلیه غیرقابل تردد بود و نیاز به سفر با پای پیاده داشت، با موانعی روبرو هست.

آژانس مدیریت بلایای منطقه‌ای همچنین گزارش داد که ۲۸۸ خانه در پنج منطقه فرعی تحت تأثیر قرار گرفته اند که عمدتاً با گل و لای و آوار زیر آب رفته اند. حداقل ۱۰۲۹ ساکن تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته اند.

نظر شما