شناسهٔ خبر: 67508330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود ترانزیت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علی اکبر مزیدی امروز_ پنجشنبه چهاردهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری ۲۵۰۸۵۱ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد که این رقم نشان‌دهنده رشدی ۱۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: برای جابه‌جایی این حجم از کالا، ۱۰۲۵۱ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل لوازم یدکی، داروهای گیاهی، آرد، سوخت، سویا و از مبادی کشورهای امارات، ترکیه)، عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت، ۱۳۵۴۰۰ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شد که این میزان صادرات شامل اقلامی از جمله فراورده‌های نفتی و سیمان بوده است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی سه ماهه نخست سال‌جاری نیز، ۱۵۰۵۶ خودرو وارد و ۲۶۱۲ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.

نظر شما