شناسهٔ خبر: 67507653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود به افغانستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

مزیدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۲۵۰ هزار و ۸۵۱ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشد هزار و ۱۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

او افزود: برای جابجایی این حجم از کالا، ۱۰ هزار و ۲۵۱ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی عنوان کرد: عمده کالا‌های ترانزیتی از این مرز شامل لوازم یدکی، دارو‌های گیاهی، آرد، سوخت، سویا و از مبادی کشور‌های امارات، ترکیه، عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت، ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل اقلامی از جمله فرآورده‌های نفتی و سیمان بوده است.

او ادامه داد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرز‌های زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

مزیدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، اظهار کرد: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیند‌های ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: در سه ماه ابتدایی امسال نیز، ۱۵ هزار و ۵۶ خودرو وارد و ۲ هزارو و ۶۱۲ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.

نظر شما