شناسهٔ خبر: 67508237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشد ۱۳۳ درصدی ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به کشور افغانستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشدی ۱۳۳ درصدی ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به کشور افغانستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اکبر مزیدی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 250 هزار و 851 تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشدی 133 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: برای جابجایی این حجم از کالا، 10 هزار و 251 سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است. 

وی افزود: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل لوازم یدکی، داروهای گیاهی، آرد، سوخت، سویا و از مبادی کشور‌های امارات، ترکیه و عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است. 

مزیدی تصریح کرد: در این مدت، 135 هزار و 400 تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل اقلامی از جمله فراورده‌های نفتی و سیمان بوده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.  

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است. 

مزیدی یادآور شد: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز 15 هزار و 56 خودرو وارد و 2 هزار و 612 خودرو از این مرز خارج شده‌اند.

انتهای پیامن/ 252/

نظر شما