شناسهٔ خبر: 67511890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌جمعه محمودآباد:

اولویت رییس جمهور بعدی باید اقتصاد و معیشت مردم باشد

 قزوین-امام‌جمعه محمودآباد با بیان اینکه رییس جمهور باید قدرت تشخیص دوست از دشمن را داشته باشد، گفت: اولویت اول رییس جمهور بعدی کشور ایران اسلامی باید اقتصاد و معیشت مردم باشد.

صاحب‌خبر -

سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شاخصه‌های دولت تراز انقلابی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تعبیری درباره شهید رییسی دارند و می‌فرمایند «شهید رییسی تراز ریاست جمهوری را بالا برد» و آن شاخصه و ویژگی‌هایی که از شهید رییسی گفتند می‌تواند بهترین شاخصه‌ها برای رییس جمهور دوره چهاردهم جمهوری اسلامی باشد.

امام‌جمعه محمودآباد تأکید کرد: از جمله مهم‌ترین ویژگی که یک رییس جمهور باید داشته باشد مردمی بودن است که امام خامنه‌ای(ره) هم در بیاناتشان به آن اشاره کرده‌اند. بحث مردمی بودن شهید رییسی نشان داد که هرچقدر رییس جمهور با مردم، بین مردم و همراه مردم باشد این فرایند قطعاً تأثیر مثبتی را در کشور، نظام و انقلاب ما دارد.

وی ادامه داد: مردمی بودن رییس جمهور باعث افزایش رضایتمندی‌ها می‌شود چنانچه تشیع باشکوه شهید رییسی هم یکی از دلایل رضایتمندی مردم و حضورش در بین مردم بود.

این مسوول افزود: شاخصه دومی که برای رییس جمهور چهاردهم باید در نظر گرفت، جهادی بودن آن شخص است یعنی تمام تلاش خود را شبانه‌روزی برای خدمت اسلامی به مردم انجام بدهد، مانند شهید رییسی که رهبر انقلاب هم به این ویژگی شهید رییسی اشاره کرده‌اند و به‌طور خلاصه باید گفت رییس جمهور باید خستگی ناپذیر باشد.

وی با تأکید بر اینکه تعهد و پایبندی به دین اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر شاخصه‌ها است عنوان کرد: این موضوع به تجربه برای کشور ما ثابت شده و مردم ما با چشم خودشان کاملاً دیده‌اند که هرچقدر رییس جمهور متدین، پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه شهدا باشد موفق‌تر عمل می‌کند.

موسوی ادامه داد: شاخص بعدی همراهی با سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است مانند شهید رییسی در جواب به آن رییس جمهوری که پرسیده بود «شما همراه با مقام معظم رهبری هستید؟ و شهید رییسی پاسخ دادند همراهی معنایی ندارد من سرباز آقا هستم، ایشان میگویند، ما آن‌ها را اجرا می‌کنیم» و لذا بحث ولایتمداری در راستای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری که بیان کردند در آن راستا حرکت بکند می‌تواند جزو شاخصه‌های مهم باشد.

وی افزود: مورد دیگر دلسوزی و دشمن شناسی است، رییس جمهور باید قدرت تشخیص دوست از دشمن را از هم داشته باشد و نوع ارتباط، ادبیات صحبت با دشمن را بلد باشد تا انقلاب، نظام و حتی معیشت مردم را دچار آسیب نکند.

امام‌جمعه محمودآباد در بحث اولویت‌های ریاست جمهوری مطرح کرد: اولویت اول رییس جمهور بعدی کشور ایران اسلامی باید اقتصاد و معیشت مردم باشد چه‌بسا یکی از دلایلی که شاید مردم در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنند همین مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: اولویت بعدی رییس جمهوری چهاردهم در عرصه سیاست‌های خارجی، پیگیری مطالبات و قوانین بین‌المللی است که کشورهای دیگر آن‌ها را اجرا نکرده‌اند بدین معنی که در عرصه سیاست خارجی رییس جمهور ما باید مطالبه گرِ عدم اجرای قوانین بین‌المللی باشد این سیاست باید مورد پیگیری قرار گیرد.

موسوی در رابطه با رسیدن به تمدن اسلامی مطرح کرد: تمدن اسلامی دارای دو بال است، یک بال آن مردم و بال دیگر آن اسلام است برای رسیدن به تمدن اسلامی این دو معیار را لازم داریم یعنی مردم بدون اسلام نمی‌توانند به تمدن اسلامی دست یابند و همچنین اسلام بدون مردم معنا پیدا نمی‌کند.

وی در پایان گفت: در این انتخابات دولت چهاردهم مردم با حضور گسترده، انتخاب اصلح و آگاهانه خود سرنوشت کشور را رقم می‌زنند تا به افرادی که خیال می‌کنند این انتخابات از پیش تعیین شده است ثابت شود که مردم نقش اساسی در سرنوشت انتخابات دارند.

نظر شما