شناسهٔ خبر: 67458651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶۱ نفر از حجاج سمنان جانباز و خانواده شهدا هستند

سمنان - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: ۱۶۱ نفر از حجاج امسال از جانبازان و خانواده‌های شهدا در سرزمین وحی حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل روابط عمومی حج و زیارت سمنان قدرت الله چتری روز دوشنبه با اشاره به برگزاری یادواره و محفل روایتگری شهدا در جوار خانه خدا و توسط حجاج اعزامی این استان، با تاکید بر سلامتی حجاج اعزامی از استان در سرزمین وحی، گفت: امسال ۹ کاروان شامل یکهزار و ۱۳۰ نفر از سراسر استان به خانه خدا و حج تمتع اعزام شدند.

وی افزود: ۱۰۱ نفر از حجاج استان از خانواده معظم شهدا شامل پدران، مادران، خواهران و برادران و اقوام درجه یک شهدا هستند و ۶۰ جانباز دوران دفاع مقدس نیز در بین حجاج بیت‌الله‌الحرام از استان حضور دارند.

این مسوول خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی متنوعی در حج تمتع امسال برای زائران استان سمنان تدارک دیده شد و زائران در جوار خانه خدا یادواره و محفل روایتگری شهدا را برگزار کردند و یاد و خاطره سه هزار شهید این استان را گرامی داشتند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بسیار خوبی برگزار و از خانواده شهدا توسط حاجیان و مدیران کاروان‌ها طی مراسمی تجلیل شد، اضافه کرد: ۲ کاروان حجاج استان به خانه بازگشته‌اند و روند بازگرداندن دیگر حجاج این استان به صورت کامل برنامه‌ریزی شده است.

مدیر حج و زیارت سمنان افزود: با توجه به گرمای شدید هوا در عربستان سعودی، تعداد اندکی از حاجیان اعزامی استان دچار گرمازدگی خفیف شدند که به صورت سرپایی مداوا شدند و مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما