شناسهٔ خبر: 67464723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری سارق حرفه ای موتور سیکلت در شهرری

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: یک سارق حرفه ای موتور سیکلت در محدوده قلعه نو شهرری با ۱۰ فقره سرقت دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ری سرهنگ محمدقاسم طرهانی روز دوشنبه اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت موتور سیکلت در محدوده "قلعه نو" پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۲۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی ماموران نشان می‌داد، یک مرد جوان با پرسه زنی در نقاط جرم خیز و آلوده سوژه مورد نظر را انتخاب و در زمانی مناسب اقدام به سرقت موتور سیکلت می نمودند.

سرهنگ طرهانی بیان داشت: عوامل کلانتری قلعه نو در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی در هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ مخفیگاه‌ متهم را در "قلعه نو" شناسایی و روز گذشته با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی سارق را در یک عملیات منسجم دستگیر که و به مقر پلیس دلالت داده شد.

وی افزود: پس از انتقال متهم به مقر پلیس با مشاهده ادله و مستندات لب به اعتراف گشود ضمن اعتراف به جرم خود به ۱۰ فقره سرقت دیگر اعتراف کرد که تا کنون ۱۰ شاکی مراجعه و متهم را مورد شناسایی قرار داده اند.
سرهنگ طرهانی اظهار داشت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم تحویل مراجع قضائی شدند.

معمای سرقت مشاعات ساختمانی در دولت آباد حل شد

سرهنگ طرهانی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مشاعات ساختمانی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان ری قرار گرفت.

وی اظهارداشت: ماموران کلانتری ۱۶۷ دولت آباد با انجام اقدامات تخصصی فنی و کاربردی هویت سارقان و مخفیگاه وی را در یکی از محلات دولت آباد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی منسجم نسبت به دستگیری افراد اقدام و اموال مسروقه شامل تعدادی دوچرخه ، پمپ آب های صنعتی و... به ارزش حدودی سه میلیارد ریال از مخفیگاه سارقان کشف که در ابتدا منکر سرقت شدند و پس از انتقال به کلانتری و مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده توسط ماموران چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۱۲ فقره سرقت مشاعات ساختمانی اعتراف نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اعزام که با قرار مناسب روانه زندان شدند و تحقیقات در جهت شناسایی دیگر جرائم که از سوی متهمان دستگیر شده متصور بوده در دست اقدام می باشد.

سرهنگ طرهانی در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افراد مشکوک، موضوع را سریعا به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

نظر شما