شناسهٔ خبر: 67464742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی:

مشارکت مردم و خیرین در احیای بناهای تاریخی نقش کلیدی دارد

اراک _مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مشارکت و هم افزایی مردم و خیرین در احیای بناهای تاریخی نقش کلیدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مرادی نراقی ظهر دوشنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیا بازار تاریخی اراک، گفت: راه اندازی تشکل مجمع خیرین میراث فرهنگی در راستای بهره گیری از ظرفیت مردمی در دستور کار بودکه امروز شاهد راه اندازی دفتر مجمع خیرین میراث فرهنگی این استان هستیم.

مرادی نراقی با تقدیر از همکاری و مشارکت کسبه بازار تاریخی اراک در کمک به مرمت و بازسازی اراک گفت: این هم افزایی نشان از توجه صاحبان واقعی به این مجموعه است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان بعد از فارس است که آتشکده دارد و این نشان از جایگاه و قدمت تاریخی این استان است، گفت: باید شرایط برای حضور گردشگران به این استان فراهم شود چرا که این استان علاوه بر صنعتی بودن دارای اماکن تاریخی بسیاری است که باید شناخته و معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و بازسازی بازار تاریخی اراک گفت: وظایف و سهم هریک از نهادها برای احیا و باز سازی بازار تاریخی مشخص شده است و مشارکت خیرین و مردم در راستای احیا و مرمت بازار تاریخی اراک، نقش کلیدی دارد.

نراقی خواستار مشارکت شهرداری و شورای اسلامی اراک برای احیا و بازسازی حوزه میراث فرهنگی شد و گفت: برنامه‌های خوبی برای بازار تاریخی اراک در حال انجام است و امید است با همکاری و همراهی سایر نهادها تداوم داشته باشد.

نظر شما