شناسهٔ خبر: 67457413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خبر داد

برگزاری یادواره روایتگری شهدای سمنان در سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از برگزاری یادواره و محفل روایتگری شهدا در جوار خانه خدا و توسط حجاج اعزامی از این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

قدرت‌الله چتری امروز (۱۱ تیر ماه) در ارتباط مجازی با خبرنگاران استان سمنان از مکه مکرمه، از سلامتی همه حجاج اعزامی از این استان در سرزمین وحی خبر داد و اظهار کرد: امسال ۹ کاروان شامل ۱۱۳۰ نفر از سراسر استان به خانه خدا و حج تمتع اعزام شدند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی متنوعی در حج تمتع امسال برای زائران استان سمنان تدارک دیده شد و زائران در جوار خانه خدا یادواره و محفل روایتگری شهدا را برگزار کردند و یاد و خاطر ۳۰۰۰ شهید این استان را گرامی داشتند.

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: ۱۰۱ نفر از حجاج استان از خانواده معظم شهدا شامل پدران، مادران، خواهران و برادران و اقوام درجه یک شهدا بودند. همچنین۶۰ جانباز دفاع مقدس بین حجاج بیت‌الله الحرام استان سمنان حضور دارند.

او بیان کرد: برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بسیار خوبی برگزار شد و شاهد تکریم خانواده شهدا توسط حاجیان و مدیران کاروان‌ها بودیم.

مدیرکل حج و زیارت استان اظهار کرد: دو کاروان حجاج استان به خانه بازگشتند و روند بازگرداندن دیگر حجاج این استان به‌صورت کامل برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا در عربستان، تعداد اندکی از حاجیان اعزامی استان دچار گرمازدگی خفیف شدند که به‌صورت سرپایی مداوا شدند و مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما