شناسهٔ خبر: 67453733 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری محافل روایت‌گری و یادواره شهدای استان سمنان در سرزمی... -

اقتصاد ایران: مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ضمن بیان اینکه محافل روایت‌گری رزمندگان دفاع مقدس در زمره برنامه‌های فرهنگی حج تمتع سال جاری بود، گفت: در این مراسم از خانواده معظم شهدا نیز تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح دوشنبه در ارتباط مجازی با خبرنگاران استان سمنان از مکه مکرمه ضمن اشاره به سلامتی حجاج اعزامی از استان سمنان بیان کرد: امسال ۹ کاروان شامل یک هزار و ۱۳۰ نفر از سراسر استان به خانه خدا و حج تمتع اعزام شدند.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی و جانبی حج تمتع امسال برای زائران استان سمنان افزود: زائران استان در جوار خانه خدا یادواره شهدا را برگزار و یاد و خاطر سه هزار شهید این استان را گرامی داشتند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: ۱۰۱ نفر از زائران استان سمنان از خانواده شهدا شامل پدران، مادران، خواهران و برادران و اقوام درجه یک شهدای استان بودند.

چتری بیان کرد: ۶۰ جانباز معزز دفاع مقدس نیز در بین حجاج بیت الله الحرام استان سمنان حضور دارند.

وی با اشاره به جو معنوی حاکم بر کاروان‌های استان سمنان گفت: برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بسیار خوبی در کاروان‌ها برگزار و شاهد تکریم خانواده شهدا توسط حاجیان و مدیران بودیم.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: دومین کاروان حجاج استان به خانه بازگشته و روند بازگرداندن دیگر حجاج این استان به صورت کامل برنامه‌ریزی شده است.

چتری افزود: با توجه به گرمای شدید هوا در عربستان سعودی تعداد اندکی از حاجیان اعزامی استان سمنان دچار گرمازدگی اندک و خفیف شده که به صورت سرپایی مداوا شدند و مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: حاجیان حاضر در کاروان‌های مدینه دوم هم اکنون در مدینه منوره و در جوار آرامگاه پیامبر اکرم (ص) حضور دارند.

نظر شما