شناسهٔ خبر: 67401443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید داستان‌های تالیفی جوان پسند به زودی در کانون پرورش

مدیر کل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ۲۲ کارگروه برای تولید داستان‌های تالیفی با شاکله جدید تشکیل شده است، خبر‌های خوبی به زودی از کتاب‌های تالیفی نوجوان پسند منتشر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

تولید داستان‌های تالیفی جوان پسند به زودی در کانون پرورش

عباس محمددینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با بیان اینکه ۱۶۰ عنوان کتاب تالیفی به زودی تولید و چاپ خواهد شد افزود: ۲۲ کارگروه زیر نظر نویسندگان سرشناس برای تولید داستان‌های تالیفی مشغول کار هستند، بعضی از این کتاب‌ها در مرحله تولید محتوا و بعضی هم به محصول نزدیک شدند، در تلاش هستیم که آمار تالیفی بین کودک و نوجوان همتراز شود و این نوید را می‌دهیم که در آینده نزدیک آمار قابل قبولی از تولید داستان‌های تالیفی و رمان‌های نوجوان منتشر شود. 

مدیر کل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کتاب‌های نوجوان با شاکله جدید چاپ می‌شود افزود: کتاب‌های کانون پرورش فکری از آنچه که مورد پسند نوجوان امروز است فاصله دارد، نوجوان امروز تصویرسازی‌های مختلف را می‌پسندد، داستان‌های مصور و فیلمنامه‌های مصور می‌پسندد، این شاکله جدید نوجوان پسند در کانون پرورش فکری تاسیس شده و امیدواریم که بتوانیم به نوجوان امروز نزدیک شویم.

عباس محمددینی گفت: در همین راستا طرح رمان نوجوان را با ترکیبی جدید دوباره راه اندازی کردیم و قرار است در این زمینه‌ها به تولید داستان تالیفی و رمان نوجوان بپردازد.

طرح رمان نوجوان، از اواخر دهه ۸۰ به‌صورت رسمی آغاز شد و یکی از برنامه‌های موفق کانون است که به حمایت از تالیف و رونق رمان‌نویسی برای نوجوانان منجر میشود و اکنون با یک ترکیب جدید به انتشار رمان‌ها و داستان‌های تالیفی می‌پردازد.
نوجوان‌محوری، مخاطب محوری و مرکز محوری سه سیاست راهبردی کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۳ است و در این زمینه انتشارات کانون هم برنامه‌هایی را برای تحقق این سیاست‌ها در نظر گرفته است.

نظر شما