شناسهٔ خبر: 67350026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقتصادی کردن موقوفات موجب افزایش بهره وری و سرمایه وقف می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استفاده از منابع و سرمایه وقف در اقتصادی کردن موقوفات را سیاست‌های راهبردی این سازمان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام خاموشی در جریان بازدید از چند موقوفه کشاورزی در شهرستان قائم شهر گفت وقف به عنوان سرمایه، استعداد‌های بالقوه‌ای برای اقتصادی شدن موقوفات محسوب می‌شود که تحقق عملی آنهاموجب بهره وری و افزایش سرمایه موقوفات خواهد شد.

وی با اشاره به قابلیت‌های مولدسازی و توانمندسازی وقف و استفاده از سرمایه‌های افزوده از موقوفه به موقوفه دیگردراجرای پروژه‌های کوچک مقیاس را از برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی سازمان اوقاف و امور خیریه نام برد که انجام آن تکمیل و احیای زنجیره وقف را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان اوقاف امور خیریه کشور با مهم شمردن آثار و برکات وقف در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و قف می‌تواند پیشران عرصه‌های مختلف در حوزه اقتصادی فعالیت کند که مسکن، معدن، انرژی سبز، شیلات و درمان و صنعت با محوریت دانش بنیان موجب بهره وری بیشتر موقوفات در این عرصه‌ها می‌شود.

وی یادآور شد کل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بین ۱۸ تا ۲۱ درصد موقوفه هستند که تامین دارو و درمان، مراکز نگهداری افراد کم توان و ناتوان و افتتاح دو یتیم خانه و کمک در امر توسعه و تولید و ارزان سازی تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم ره آورد و آثار برکات موقوفات است.

حجت الاسلام خاموشی یادآور شد در کشور قریب به ۲۳۰ هزار موقوفه ثبت شده داریم که توسعه به تمدن اسلامی و فرهنگ اسلامی در چله دوم انقلاب از نیات جدید وقف است.

وی، وقف پول را دیگر نیات وقف اعلام کردکه واقفین می‌توانند ماهیانه با اختصاص مبلغی به حسابی با عنوان موقوفه در سازمان اوقاف در امر کمک به ایتام و درمان بیماری و پیشرفت و توسعه صنعت و ... اقدام کنند که تاکنون استقبال خوبی از سوی واقفین در این عرصه شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، وقف بر دانش را از نکات درخور توجه در نیات جدید واقفین نام برد که با توسعه این وقف در مجموعه گسترده دانش بنیان، گام‌ها و کار‌های بزرگی در حوزه وقف انجام خواهد گرفت.

نظر شما