شناسهٔ خبر: 67337471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست

ساری - ایرنا - رییس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت(هزار میلیارد تومان) در سال را دور از دسترس ندانست و گفت: اکنون این منافع به هفت همت رسیده و هر روز نیز بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز دوشنبه در نشست شورای اداری مازندران در محل استانداری، بر لزوم افزایش بهره‌وری موقوفات تاکید کرد و افزود: قراردادهای زیادی در سال گذشته برای احداث مراکز و املاک موقوفه منعقد شد و با توجه به اینکه بیشتر موقوفات، وقف‌های منفعتی است، باید به رشد درآمد متنابهی برسند تا همگان در جریان آن قرار گیرند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رشد موقوفات پس از انقلاب اسلامی و ورود این سازمان برای سرمایه گذاری در تولید انرژی پاک خورشیدی بیان کرد: بسیاری از اراضی موقوفی قابل کشت نبوده و نمی‌توان از آنها بهره کشاورزی داشت لذا این اراضی برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از اراضی موقوفه غیرقابل کشت برای احداث نیروگاه خورشیدی، هزینه‌های انتقال نیروی برق برای دولت کاهش می‌یابد و اراضی غیرقابل استفاده وقفی در چرخه بهره‌وری قرار می‌گیرند.

رویکرد اصلی اوقاف، افزایش بهره وری و حمایت از دانش بنیان‌ها است

حجت الاسلام خاموشی افزایش بهره وری موقوفات و حمایت از مراکز دانش بنیان را از رویکردهای اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

وی خواستار ارایه طرح تجاری از سوی دانش‌بنیان‌ها شد و افزود: این طرح‌ها پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه دانش بنیان‌ها اقتصاد خوداتکا و غیر وابستگی را رقم می‌زنند، گفت: سازمان اوقاف وامور خیریه در بخش تامین تجهیزات پزشکی ورود پیدا کرده است چراکه با تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور علاوه بر خودکفایی، می‌توانیم به ارزآوری مناسبی نیز دست یابیم.

وی با تاکید بر ارزان سازی هزینه‌های درمان بیماران افزود: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه ارایه دهد و کمک کند تا جهش تولید در اقتصاد کشور اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام خاموشی از تشکیل صندوق حمایت از دانش بنیان‌ها با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال در کشور خبر داد و اظهارکرد: در نظر است سرمایه این صندوق به یکهزار میلیارد ریال افزایش یابد که با توجه به ظرفیت‌های موجود، این مهم امکان پذیر خواهد بود.

نظر شما