شناسهٔ خبر: 67342533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف مازندران خبر داد

احیای زنجیره‌های زراعی و پروتئینی کشور با کمک وقف

سید نوید ساداتی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه با کمک وقف طی سال‌های اخیر پروژه‌های کوچک مقیاس اجرا شد، گفت: سازمان اوقاف به کمک وقف زنجیره‌های زراعی و پروتئینی کشور را احیا کرده است.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور معاون بهره‌وری سازمان اوقاف، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و با همراهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از زمین کشاورزی موقوفه قائمشهر بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: وقف با سرمایه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند مولدسازی کند و نیاز به شریک خارجی ندارد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی با بیان اینکه با کمک وقف طی سال‌های اخیر پروژه‌های کوچک مقیاس اجرا شد، افزود: سازمان اوقاف به کمک وقف زنجیره‌های زراعی و پروتئینی کشور را احیا کرده است.
خاموشی با بیان اینکه با رویکرد جدید رژیم اجاره‌داری را به رژیم مشارکت در محصول برای موقوفات تغییر دادیم، ادامه داد: در تلاشیم زمین‌هایی که بیابان پایه است و استعداد اقلیمی متفاوت دارد در قالب طرح‌های دانش‌بنیان احیا شوند.

وی با بیان اینکه استان مازندران در محصولات زراعی برنج، گندم، سویا و آبزی‌پروری مانند پرورش ماهی در قفس استعداد دارد، افزود: ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی مازندران در حال بررسی است تا طرح اقتصادی بزرگ مانند زراعت و پرورش ماهی در قفس با کمک موقوفات در آن اجرا شود.

خاموشی با بیان اینکه وقف می‌تواند پیشران عرصه‌های مختلف باشد، تصریح کرد: هدف از تولید پروتئین در دام سبک و سنگین و پرورش ماهی ورود به بحث امنیت غذایی و ارزان‌سازی آن است تا با کمک وقف در کشور صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با مولدسازی وقف طی سال‌های اخیر به سراغ چندین شاخه اصلی چون دریاپایه، مسکن، معدن، انرژی سبز، دانش بنیان، صنایع الکترونیک، صنایع نفتی، سنجش تراکم استخوان‌ و درمان بیماران سرطانی رفتیم که موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.

احیای زنجیره‌های زراعی و پروتئینی کشور با کمک وقف

رونمایی از اسناد مالکیت موقوفات مازندران

در ادامه این بازدیدها و با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ۵ سند مالکیت موقوفات مازندران با مساحت ۱۹۰ هزار هکتار رونمایی شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به دیدار حجت‌الاسلام خاموشی با نماینده ولی فقیه مازندران و استاندار و شرکت در جلسه شورای اداری استانداری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان و باحضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، از ۵ سند مالکیت موقوفات مازندران رونمایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مساحت این ۵ موقوفه را هزار و ۱۹۰ هکتار اعلام کرد که سند مالکیت آن صادر شده است و خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۳۰۰ سند مالکیت موقوفات با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران اخذ شد که اقدامی مثبت در جهت تثبیت مالکیت موقوفات به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما