شناسهٔ خبر: 67341282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

احیای اراضی وقفی بیابان پایه با طرح های دانش بنیان

ساری- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اراضی وقفی بیابان پایه دارای استعداد اقلیمی در قالب طرح های دانش بنیان احیا می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی یکشنبه شب در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه با کمک وقف طی سال‌های اخیر پروژه‌های کوچک مقیاس را اجرا کردیم، گفت: سازمان اوقاف به کمک وقف زنجیره‌های زراعی و پروتئینی کشور را احیا کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف با سرمایه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند مولدسازی کند و نیاز به شریک خارجی ندارد.
حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه با کمک وقف طی سال‌های اخیر پروژه‌های کوچک مقیاس را اجرا کردیم، افزود: سازمان اوقاف به کمک وقف زنجیره‌های زراعی و پروتئینی کشور را احیا کرده است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه با رویکرد جدید رژیم اجاره داری را به رژیم مشارکت در محصول برای موقوفات تغییر دادیم، ادامه داد: در تلاشیم زمین‌هایی که بیابان پایه است و استعداد اقلیمی متفاوت دارد در قالب طرح‌های دانش‌بنیان احیا شوند.

وی با بیان اینکه استان مازندران در محصولات زراعی برنج، گندم، سویا و آبزی‌پروری مانند پرورش ماهی در قفس استعداد دارد، افزود: ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی مازندران درحال بررسی است تا طرح اقتصادی بزرگ مانند زراعت و پرورش ماهی در قفس با کمک موقوفات در آن اجرا شود.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه وقف می‌تواند پیشران عرصه‌های مختلف باشد، تصریح کرد: هدف از تولید پروتئین در دام سبک و سنگین و پرورش ماهی ورود به بحث امنیت غذایی و ارزان سازی آن است تا با کمک وقف در کشور صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با مولدسازی وقف طی سال‌های اخیر به سراغ چندین شاخه اصلی چون دریاپایه، مسکن، معدن، انرژی سبز، دانش بنیان، صنایع الکترونیک، صنایع نفتی، سنجش تراکم استخوان و درمان بیماران سرطانی رفتیم که موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.

نظر شما