شناسهٔ خبر: 67334513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد ۸ هزار میلیارد تومان درآمد اوقاف از مولدسازی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ایجاد درآمد مولدسازی ۸ هزار میلیارد تومان اوقاف در سال گذشته از پیش‌بینی ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم به لحاظ سیاسی و اجتماعی آنچه دغدغه نماینده ولی فقیه نسبت به این استان را مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به انتخابات پیش‌رو شخصی از سوی مردم انتخاب شود که رهرو رئیس‌جمهور شهید و حافظ و پاسداشت ارزش‌های انقلاب باشد و در مقابل نظام سلطه کوتاه نیاید.

وی با اشاره به وقف، آن را دور از بیت‌المال، اموال عمومی، عنوان کرد و گفت: وقف برای شخصی بوده و تولیت کرده و زیر مجموعه وقف درآمده است و اوقاف به نیت آن در اجرای فرامین خرج می‌کند. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه وظایف اوقاف شأنیت و حفاظت از موقوفات و اجرای وصایای صاحبان وقف است، افزود: طی دو سال اخیر دو و نیم برابر وقف سند تک برگ صادر شد و این اسناد در سامانه اوقاف به ثبت رسیده و شفاف‌سازی‌ شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه تا آخر سال‌جاری جریان اسناد تک برگی بقاع متبرکه و موقوفات، رقبه‌های آن در کشور به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: در زمینه جی آی اس به مدت یک سال و نیم برای اتمام حدنگاری حفظ جغرافیایی و مکان‌یابی زمان نیاز است تا این طرح انجام شود و دیگر شاهد دعاوی نباشیم.

خاموشی با اشاره به اینکه مولدسازی موقوفات از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان بوده تا در اراضی وقفی براساس نیات موقوفات اقداماتی صورت بگیرد، گفت: مازندران با اجرای مولدسازی می‌تواند به جایگاه مناسبی دست یابد.

خاموشی با بیان اینکه در سال گذشته درآمد مولدسازی 8 هزار میلیارد تومان ایجاد شد که امسال پیش‌بینی 20 هزار میلیارد تومان شده است که در صورت رسیدن به این مبلغ قدرت تصمیم‌سازی برای مولد خیلی بالا می‌رود، یادآور شد: بیشترین فعالیت اوقاف در امر مولدسازی در زنجیره تولیدات زراعی، افزایش غذایی، تولید چوب و نیازهای اساسی جامعه است که با فعالیت دو کمیسیون املاک و بهره‌وری در این سازمان به رسیدگی مسائل املاک و بهره‌وری موقوفات می‌ پردازیم.

وی ادامه داد: اوقاف در زمینه بهره‌وری کارهای متعددی کرده که می‌تواند دانش‌بنیان‌ها را به  سمت ایجاد مولدسازی بیاورد؛ در امر درمان سرطان موفق به راه‌اندازی دستگاه تشخیص غدد سرطانی شده و به زودی به منظور مبارزه به این بیماری رونمایی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در مجموعه پزشکی با فعالیت موسسه تپش تمام تولیدات کار آن ابزار عمل قلب باز و جراحی انجام می‌شود و تولید هفت ابزار را رونمایی کرده که با وجود این موسسه ده‌ها میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مجموعه سبد الکترونیک کارهای چشم‌گیری انجام شد و در زمینه‌های صنایع دریایی و سبد قفس پرورشی، پایش نفتی، دام سنگین و سبک، انرژی خورشیدی با هدف‌گذاری 110 مگابایت، تجهیزات پزشکی، پرتودهی، ورود یافتیم، عنوان کرد: مراکز دانش‌بنیان در کشور و اکنون در تهران شکل یافته و صندوق نوآوری با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان سال‌جاری راه‌اندازی شد.

خاموشی با بیان اینکه در امر اجرائی کردن نیات با توجه به ورود  این سازمان در سال 97 حدود چند صد میلیارد اجرای نیات انجام می‌شد که این مقدار در سال گذشته حدود چهار هزار میلیارد تومان رسیده است و این یعنی امروز به توانمندی در این زمینه رسیده‌ایم، افزود: در بقاع متبرکه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حدود 1200 انتشارات فعالیت دارند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بعضی از نیات چون درمان مغفول بوده است خاطرنشان کرد: لازم اسن سنت وقف پیشران پیشرفت در عرصه‌های مختلف درمان و فناوری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما