شناسهٔ خبر: 67593884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم در آمل خبر داد

تعطیلی ۱۱۲ موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور

مهدی غلامی

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعطیلی ۱۱۲ دانشگاه و موسسه آموزشی غیردولتی در کشور به علت کاهش تقاضا و پذیرش دانشجو و تعدد موسسات جدید در چند سال اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید رسول عمادی امروز (۱۹ تیر ماه) در نشست مشترک اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور به میزبانی دانشگاه شمال آمل، گفت: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فعال در کشور به حدود ۲۴۵ واحد رسیده که بیش از ۲۷۰ هزار دانشجو در این مراکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهشی شدن جذب دانشجو در دانشگاه‌های کشور، مردم ترجیج می‌دهند فرزندان‌شان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اظهار تاسف از راه‌اندازی غیرقانونی برخی موسسات آموزشی بدون مجوز از خانواده‌ها درخواست کرد که برای ادامه تحصیلات تکمیلی فرزندان‌شان هوشیار باشند که در چه دانشگاه و موسسه آموزشی ثبت نام می‌کنند.

عمادی بیان کرد: نام همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معتبر در سایت وزارت علوم وجود دارد و خانواده‌ها با مراجعه به این سایت، بدون دغدغه و اطمینان کامل، دانشگاه و حتی موسسه آموزش عالی مورد نظر را انتخاب کنند.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم با بیان اینکه امیدواریم تعداد موسسات آموزش عالی کاهش پیدا نکند، اظهار کرد: ۱۱۲ دانشگاه و موسسه آموزشی غیردولتی در کشور به علت کاهش تقاضا و پذیرش دانشجو و تعدد موسسات جدید در چند سال اخیر تعطیل شده‌اند.

عمادی به موضوع اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی اشاره کرد و با بیان اهمیت رسیدگی و حل و فصل این موضوع، گفت: افق ۱۰ ساله که برنامه راهبردی موسسات است، از اهم موضوعات دفتر آموزش عالی غیردولتی وزات علوم است و در این مسیر باید آسیب‌شناسی درستی انجام شود تا چشم‌انداز آینده را به خوبی ببینیم.

تعطیلی ۱۱۲ موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور

مدیرکل آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم تاکید کرد: اکنون دفتر ما با ۱۶ مجموعه بیرون از اداره کل و ۱۵ مجموعه داخل  وزارت در ارتباط است و برای پاسخگویی به مسائل و مطالبات موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی باید ساختار دفتر آموزش عالی غیردولتی تغییر و تقویت شود.

وی یکی از مشکلات  موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی را طولانی شدن روند جذب اعضای هیئت علمی دانست و از جلسه مشترک او و مدیرکل دفتر گسترش با رئیس مرکز جذب برای تسریع در این فرآیند خبر داد و گفت: موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نقش مهمی در آموزش عالی دارند و باری از مشکلات وزارت علوم را کم می‌کنند، برای نمونه برخی موسسات برای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، سرمایه چند میلیارد تومانی انجام دادند که نمونه این مسئله، طراحی سامانه آنلاین حضور و غیاب توسط یکی از موسسات آموزش عالی غیردولتی است.

عمادی همکاری موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: وقتی موسسه‌ای به علت مشکلات مالی و اداری درخواست تعطیلی می‌کند سایر موسسات بار آن موسسه را برعهده می‌گیرند و دانشجویان آن موسسه را پذیرش می‌کنند تا نظام آموزشی دچار مشکل نشود.

انتهای پیام

نظر شما