شناسهٔ خبر: 67347201 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی در کردستان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در راستای گرامیداشت میراث معنوی ایرانیان، آیین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی، چهاردهم تیر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود. رئیس دانشگاه کردستان گفت: در راستای گرامیداشت میراث معنوی ایرانیان، آیین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی، چهاردهم تیر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حامد قادرزاده، صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: زبان و ادبیات کردی جایگاه والایی در ادبیات کشور دارد و باید تلاش کنیم آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی افزود: افرادی که در زمینه فرهنگ و ادبیات کردی تلاش کرده و جزو نام‌آوران این حوزه هستند را باید به مردم معرفی کنیم، زیرا جزو سرمایه‌های اجتماعی کشور ما محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: توجه به زبان و ادبیات کردی موجب ماندگاری بیشتر آن خواهد شد و باید در این راستا اقداماتی را انجام دهیم.

قادرزاده گفت: در راستای گرامیداشت میراث معنوی ایرانیان، آئین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی چهاردهم تیر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود و از نام‌آوران این عرصه که در استان‌های غربی و کردنشین کشور مشغول به فعالیت هستند، تجلیل خواهد شد.

علی‌اکبر مظفری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان نیز در این نشست گفت: پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان یکی از ظرفیت‌های بزرگ این دانشگاه است که در همه عرصه‌های فرهنگ و ادبیات کردی و به صورت کلی سرمایه‌های اجتماعی ایران فعالیت می‌کند.

وی افزود: آئین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی که چهاردهم تیر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود به همت پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه آزاد سنندج و مؤسسه فرهنگی راژه برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که درصدد انجام آن هستیم چاپ کتاب کردی در حوزه کودک است چون در این زمینه کتاب بسیار کم داریم.

مظفری ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز فرهنگستان کردی در کشورمان راه‌اندازی شود.

یادگار کریمی، رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان نیز در نشست اظهار کرد: آیین تجلیل از نام‌آوران زبان و ادبیات کردی در ۱۲ محور اصلی برگزار می‌شود که ۱۵ داور داخلی و خارجی به بررسی رزومه افراد نام‌آور پرداخته‌اند.

وی گفت: نتایج داوری چند روز آینده مشخص می‌شود، اما پیش‌بینی می‌کنیم در این آیین از ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از مفاخر زبان و ادبیات کردی تجلیل شود.

نظر شما