شناسهٔ خبر: 67346812 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۵ ترفند برای پیشگیری از کم‌آبی بدن!

تابستان با روزهای بلند، میوه‌های رنگارنگ و همه زیبایی‌هایش یک روی دیگر هم دارد و آن بروز گرمازدگی و بیماری به‌خاطر گرمای شدید هواست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از آنجا که در این فصل به‌خاطر تعرق، بدن آب بیشتری از دست می‌دهد و دچار کم‌آبی شده سلامت فرد به خطر می‌افتد. اما می‌شود با یک‌سری راهکارها تا حدودی از کم‌آبی بدن در این فصل جلوگیری کرد.

1- آب بنوشید

کم‌ شدن آب بدن زمانی اتفاق می‌افتاد که یا بدن، آب زیادی از دست بدهد یا آب کافی به آن نرسد. وقتی شما آب آشامیدنی سالم را به اندازه کافی مصرف نمی‌کنید، دچار کم‌آبی ‌می‌شوید. پس راحت‌ترین راهکار نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰لیوان آب در روز است.

۲- ناشتا آب بخورید

نوشیدن آب در صبح و وقتی معده خالی است علاوه‌بر اینکه موجب بهبود سیستم گوارش می‌شود، کم‌آبی بدن را نیز کاهش می‌دهد؛ پس برای جذب بهتر، قبل از صرف صبحانه آب بنوشید.

۳- کافئین ممنوع

برخی به اشتباه فکر می‌کنند نوشیدن چای کم‌آبی بدن را جبران می‌کند؛ درحالی‌که به ‌گفته کارشناسان چای سیاه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌توانند موجب دفع مایعات و تشدید کم‌آبی بدن ‌شوند.

۴- میوه و سبزی‌ بخورید

برای درمان کم‌آبی بدن بهتر است از میوه‌ها و سبزیجات آبدار مثل هندوانه، کرفس و خیار و یا مرکباتی مانند هویج، فلفل‌دلمه‌ای و... استفاده کنید.

۵- نوشیدنی‌های مقوی بخورید

کافی است با افزودن چند ماده دم‌دستی، آب را مقوی‌تر کنید که با این روش در واقع از گرمازدگی هم پیشگیری می‌کنید. مثلا می‌توانید خاکشیر و آبلیمو به آب بیفزایید یا حتی با اضافه کردن چند برگ نعنا یا پونه، آب را طعم‌دار و مقوی کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما