شناسهٔ خبر: 67343621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بلوار آیت الله ابوترابی (ره) به بهره برداری رسید

همزمان با دهه امامت و ولایت، بلوار آیت الله میرزا حسن ابوترابی (ره) با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بلوار آیت الله ابوترابی (ره) به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، همزمان با دهه امامت و ولایت، بلوار آیت الله میرزا حسن ابوترابی (ره) با حضور مهران فاطمی استاندار، ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورا و جمعی از مسئولین استانی و شهری و مردم دارالعباده یزد به بهره‌برداری رسید.

بلوار آیت الله ابوترابی (ره) به طول دو کیلومتر و حدفاصل بلوار حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) و بلوار امیرکبیر قرار دارد، اولین تملکات این پروژه از سال ۸۰ شروع شده بود و حدود ۴۰ درصد تملکات این بخش باقیمانده بود که شهرداری از سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت جدی وارد تملک و آزادسازی باقیمانده زمین‌های در مسیر شد و کار را به اتمام رساند.

احداث این بلوار، بلوار‌های امیرکبیر و بلوار آیت الله خامنه‌ای را به هم متصل کرده و دسترسی شهروندان را از این مسیر به میدان‌های امام علی (ع) و امام حسین (ع) تسهیل می‌کند و نقش بسزایی در کاهش ترافیک در معابر ذکر شده دارد.

عملیات اجرایی این پروژه که پس از ۲۳ سال انتظار به بهره برداری رسید شامل ۳۶۸۰۰ مترمربع آزادسازی املاک، ۴۳ عدد پایه چراغ، ۳۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت و ۸ هزار مترمربع جدول گذاری است.

نظر شما