شناسهٔ خبر: 67414637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

مشارکت مردم در انتخابات دشمن را ناامید می‌کند

امام جمعه کرمانشاه گفت: حضور یکپارچه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سبب کور کردن، ناامیدکردن دشمنان و اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز _جمعه هشتم تیر _ در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه، با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: رعایت تقوای الهی، ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان است، همچنین تقوای الهی موجب آرامش انسان در دنیا و سعادت آخرت می‌شود و در واقع با یاد خدا دل انسان آرام می‌شود و زمانی که انسان خودش را محضر پروردگار ببیند از گناه پرهیز می‌کند.

وی با تأکید بر اهداف ازدواج در تعلیم و تربیت اسلامی و در قرآن کریم، افزود: یکی از اهداف ازدواج این است که انسان‌ها با تشکیل زندگی مشترک به سکون و آرامش برسند که از نشانه‌های خداوند مهربان است، زمانی که انسان پشتیبان و همراه داشته باشد آرامش خواهد داشت و تنهایی انسان باعث وحشت، اضطراب و نگرانی او می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هدف دیگر ازدواج رفع و تأمین غرایز جنسی و طبیعی انسان به صورت حلال و مشروع است. خداوند این غرایز برای ادامه نسل بشر و موجودات و نیز ادامه نسل طیب و طاهر قرار داده است. متأسفانه فرهنگ غرب ازدواج مشروع در همه ادیان مورد حمله قرار داده و در باتلاق سقوط و لجنزار افتاده است، تا جایی که با وقاحت رسماً برای قانون تصویب کرده است.

غفوری تصریح کرد: این تفکری که فرهنگ تباه و سیاه غرب برای آینده ملت‌های دنیا پیش‌بینی کرده است و با فضای مجازی آن را ترویج می‌کند، باعث به فساد کشیدن بشریت، فساد جوانان در جوامع اسلامی و نیز نابودی اساس جامعه اسلامی می‌شود.

وی اضافه کرد: احساسات و عواطف در زندگی مشترک شکوفا می‌شود. اسلام امر ازدواج مشروع با برنامه روشن و مشخص برای شکوفایی احساسات زلال و خدادادی در زندگی بشر قرار داده است، در واقع اسلام می‌خواهد خانواده کانون محبت بوده و آن را به فرزندان نیز انتقال دهد.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک روز مباهله، عنوان کرد: روز مباهله از روزهای تاریخی و باعث افتخار ما است، پیامبر (ص) تنها با چهار نفر که عزیزترین او بودند به مباهله رفت، در واقع حضرت علی (ع) مصداق نفس پیامبر (ص) است و تنها در رسالت و نبوت با او تفاوت دارد، روز مباهله سند تاریخی آن است.

غفوری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله صدوقی، اضافه کرد: او اصالتاً کرمانشاهی است، این شهید محراب در یازدهم تیر سال ۶۱ در مسجد با زبان روزه و بعد از نماز جمعه به شهادت رسید؛ شهید آیت‌الله صدوقی دارای یک شخصیت بزرگ و مایه افتخار بود که امام راحل (ره) بسیاری از مسائل کشور را برای حل کردن به او می‌سپرد.

وی با تاکید بر هفته افشای حقوق بشر آمریکای از شش تا دوازدهم تیر، عنوان کرد: حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در سال ۶۷ نشان‌دهنده جنایتکاری آمریکا است، ما همیشه مواضع روشن و قاطع نسبت به آمریکا داشته‌ایم و امام خمینی (ره) همیشه بر دوری از غرب گرایی تأکید داشت.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر نقش رسانه‌ها در افشای جنایات آمریکا، گفت: رسانه‌ها باید جنایت‌های آمریکا در حق ملت‌ها به ویژه ملت شریف ایران برای جوانان افشا کنند از جمله حمایت آمریکا از منافقان که ۱۷ هزار شهید از ما گرفتند؛ همچنین آمریکا با حمایت خود از رژیم صهیونیستی شریک در جنایت آن‌ها در کشتار بیش از ۳۷ هزار نفر و تعداد زیادی مجروح در غزه است؛ به نحوی که دانشجوهای خودش هم به آن اعتراض کردند. در نتیجه شعار مرگ بر آمریکا هرگز از زبان مردم ما نیفتاده است و نخواهد افتاد.

حجت‌الاسلام غفوری با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید کرد: حضور یکپارچه سبب کور کردن، نا امید کردن دشمنان و اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود، همچنین باید فرد اصلح را انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: فرد اصلح بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، کسی است که اعتقاد قلبی و عملی به نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، کارآمد و دارای توانایی حل مشکلات کشور باشد، همچنین بتواند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

نظر شما