شناسهٔ خبر: 67416782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

حضور مردم در انتخابات پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه، گفت: حضور مردم در پای صندوق‌ های رأی، روز حماسه آفرینی در پاسداری، از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در خطبۀ اول نمازجمعه این هفته، ضمن دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوای الهی ضامن سعادت دنیا و آخرت مومن و تقویت کننده او برای طی صراط مستقیم الهی است.

وی تقوای الهی را موجب آرامش انسان در دنیا و سعادت او در آخرت دانست و گفت: همانطور که به ما وعده فرمودند؛ «... أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ.»، با یاد خدا دلها آرام می گیرد، انشان اطمینان می کند که تکیه گاهش، قدرتی مطلق و لایزال است.

امام‌ جمعه کرمانشاه در خطبۀ دوم نمازجمعه این هفته، با بیان این نکته که جامعه ما معطر به عطر یاد شهیدان، ، گفت: آیت الله صدوقی(ره)، با زبان روزه، در مسجد و مصلای نماز جمعه، در آن روزهای با عظما اواخر ماه مبارک رمضان، بدست منافقان کور دل بعد از اقامه نماز ، به شهادت رساندند.

وی در ادامه با تعریف و تمجید از آیت الله صدوقی(ره)، سومین شهید محراب، پرداخت و گفت: این عالم شهید اصالتاً کرمانشاهی است ، اجداد وی اهل همین شهر و پدرشان از معتمدین و متدینین بازار کرمانشاه بود، در دوران کودکی همراه با پدرش به یزد کوچ کردند و در همانجا رشد کرد و ما یزدی ها، مدیون مردم استان کرمانشاهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، یکی از محورهای خطبه‌های نمازجمعه را به حضور آحاد جامعه، در پای صندوق های رأی اختصاص داد و خاطر نشان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌ های رأی، روز حماسه آفرینی در پاسداری، از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از مردم خواست ، براساس شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برای « انتخاب فرد اصلح»، فرمودند ، عمل کنند و به فرد کارآمدی رأی دهند که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، ششم تا دوازدهم تیرماه را « روز افشای حقوق بشر آمریکایی»، اعلام کرد و گفت: رسانه‌ها باید نسل جوان را نسبت به جنایات امریکا آگاه و بیدار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، با اشاره به حمله ناو آمریکایی، به هواپیمای مسافربری ایران، در سال ۱۳۶۷ که باعث شهادت بسیاری از هموطنان شد، یاد آوری و اظهار داشت: آمریکایی‌ها در جنایات رژیم بعث عراق و منافقین کوردل علیه ملت ایران تا جنایات رژیم کودک کش اسراییل علیه مردم غزه، به طور مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشته و دارد.

وی در خصوص ماهیت جنایتکارانه شیطان بزرگ گفت: رویکرد حضور استکبار جهانی، در تمامی جنایات دنیا و حمایت از جانیان، باعث انزجار کشورهای مسلمان و آزادیخواهان جهان، از آن شده است.

نظر شما