شناسهٔ خبر: 67345870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌برداری از بلوار آیت‌الله ابوترابی یزد پس از ۲۳ سال

یزد- ایرنا - در آستانه عید سعید غدیرخم، بلوار آیت الله میرزا حسن ابوترابی(ره) یزد، پس از ۲۳ سال انتظار، روز دوشنبه طی مراسمی در این شهر به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزراش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری یزد، بلوار آیت الله ابوترابی(ره) به طول ۲ کیلومتر در حدفاصل بلوار حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) و بلوار امیرکبیر قرار دارد و با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

اولین تملکات این طرح از سال ۸۰ شروع شده بود و حدود ۴۰ درصد تملکات این بخش باقیمانده بود که شهرداری از سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت جدی وارد تملک و آزادسازی باقیمانده زمین های در مسیر شد و کار را به اتمام رساند.

احداث این بلوار، بلوارهای امیرکبیر و بلوار آیت الله خامنه ای را به هم متصل کرده و دسترسی شهروندان را از این مسیر به میدان های امام علی(ع) و امام حسین(ع) تسهیل می کند و نقش بسزایی در کاهش ترافیک در معابر ذکر شده دارد.

عملیات اجرایی این پروژه که پس از ۲۳ سال انتظار به بهره برداری رسید شامل ۳۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع آزادسازی املاک، ۴۳ عدد پایه چراغ، ۳۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت و هشت هزار مترمربع جدول گذاری است.

نظر شما