شناسهٔ خبر: 67342817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان:

اراضی الحاقی ویژه نهضت ملی و جوانی جمعیت شهرستان اردستان در حال آماده سازی است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: در اجرای طرح های حمایتی مسکن، زمین‌های الحاق شده در شهرستان اردستان درحال آماده سازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سیدامیرحسین زرگری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان اظهار کرد: در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، ۳۹ هکتار زمین به محدوده شهری اردستان، ۱۸.۸ هکتار به محدوده شهری زواره و ۱۰ هکتار به محدوده شهری مهاباد الحاق شده است.  

وی افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده با شهرداران این شهرها، آماده سازی زمین ها در حال انجام است.  

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در این شهرستان، متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند که از این تعداد، افزون بر ۱ هزار و ۹۰۰ نفر از شهر اردستان ثبت نام کرده اند و ۷۰۰ نفر آنان تأیید نهایی شده‌اند.  

وی ادامه داد: ۲ پروژه ۴۸ واحدی و ۲۴ واحدی در شهر اردستان در حال احداث است و در بخش طرح مسکن محرومان، ۳۳۶ واحد، به خانواده‌های مشمول از جمله خانواده دارای ۲ فرزند معلول اختصاص یافته است.  

زرگری اضافه کرد: در شهر زواره نیز از بالغ بر ۸۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵۰ خانوار واجد شرایط بوده‌اند.  

وی بیان کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر زواره، تعداد ۶۱ پلاک مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل شده است که از این تعداد، ۶ قطعه دو واحدی بوده که ۴ قطعه آن در مرحله سفت‌کاری و یک قطعه نیز در مرحله اسکلت است همچنین مابقی به صورت تک واحدی بوده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساختمانی است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان ادامه داد: در شهر مهاباد، ۱۶۷ قطعه واگذاری پلاک انجام که ۳ قطعه آن دو واحدی و در مرحله سفت کاری و ۱۶۴ قطعه تک واحدی به متقاضیان تخصیص شده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساخت است.  

وی اضافه کرد: همچنین در موضوع طرح جوانی جمعیت، ۱۹۴ خانوار ثبت نام کرده اند که به ۵۹ خانوار که فرزند سوم و بیشترشان از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند و ۲۶ خانوار دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، قرارداد زمین تحویل شده است.  

زرگری در خصوص واگذاری زمین به ادارت دولتی گفت: سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین به مساحت ۶ هزار مترمربع برای احداث پایگاه اورژانس هوایی واگذار شد.  

گفتنی است شهرستان اردستان با مساحت ۱۱ هزار و ۵۹۱ کیلومتر مربع و جمعیت افزون بر ۴۱ هزار و ۴۰۵ نفر در ۱۱۸ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.  

نظر شما