شناسهٔ خبر: 67621259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت داوطلبان کنکور سراسری در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - رقابت ۲۵ هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ از صبح امروز (پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های مختلف گیلان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: رقابت داوطلبان کنکور سراسری در گیلان از صبح امروز با برگزاری آزمون رشته ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شده است و آزمون هنر و زبان های خارجی نیز عصر امروز برگزار خواهد شد.

دکتر ارسلان دمیرچی اظهار کرد: سه هزار و ۱۵۰ داوطلب رشته ریاضی و فنی شامل هزار و ۱۳۱ زن و ۲ هزار و ۱۹ مرد، ۶ هزار و ۹۳۷ داوطلب علوم انسانی با چهار هزار و ۶۷۸ زن و ۲ هزار و ۲۵۹ مرد صبح امروز با هم رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: هزار و ۱۸۵ نفر از داوطلبان گروه آزمایشی هنر در گیلان شامل ۸۹۷ زن و ۲۸۸ مرد و ۲ هزار و ۴۲۷ نفر در رشته زبان های خارجی شامل هزار و ۶۴۲ زن و ۷۸۵ مرد عصر امروز رقابت می کنند.

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر در رشته تجربی شامل هشت هزار و ۶۲ زن و سه هزار و ۶۱۷ مرد صبح فردا (جمعه) در گیلان رقابت خواهند کرد.

تعداد داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در گیلان نسبت به نوبت نخست کاهش یافته است؛ ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب شامل ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد در آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ با هم رقابت کردند.

بیشتر بخوانید:

نزدیک به ۲۸ هزار گیلانی داوطلب رقابت در آزمون سراسری نوبت نخست شدند

نظر شما