شناسهٔ خبر: 67622245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش و پرورش ایلام میزبان چهار هزار و ۲۷۸ داوطلب آزمون سراسری

ایلام-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این اداره کل در ۳۱ حوزه امتحانی، میزبان چهار هزار و ۲۷۸ داوطلب آزمون سراسری در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علی درویشی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری در شهرستان ایوان، اظهار کرد: متولی برگزاری آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور است اما در شهرستان هایی که این سازمان امکان برگزاری ندارد آموزش و پرورش در اجرای آزمون همکاری می کند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان ایلام در ۳۱ حوزه در پنج شهرستان آبدانان، دهلران، ملکشاهی، ایوان و چرداول میزبان ۴ هزار و ۲۷۸ داوطلب کنکور سراسری در این استان است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان ایلام نیز در امر برگزاری آزمون همکاری می کنند، گفت: از مجموع داوطلبانی که آموزش و پرورش میزبانی آنها را در برگزاری آزمون برعهده دارد، ۲ هزار و ۶۸۹ نفر دختر و هزار و ۵۹۸ نفر پسر هستند که در پنج گروه آزمایشی باهم به رقابت می پردازند.

پنجاه‌وچهارمین مرحله کنکور سراسری از ساعت هشت صبح امروز پنج‌شنبه ۲۱ تیر در ۲ نوبت صبح و عصر آغاز می‌شود و فردا ۲۲ تیر ماه جاری با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی پایان خواهد یافت.

۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب امروز در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار می‌شود.

نظر شما