شناسهٔ خبر: 67346794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری ۵۹ قطعه زمین رایگان به مشمولان جوانی جمعیت در اردستان

۵۹ قطعه زمین رایگان به خانواده های مشمول جوانی جمعیت در شهرستان اردستان واگذار شد.

صاحب‌خبر -

واگذاری ۵۹ قطعه زمین رایگان به مشمولان جوانی جمعیت در اردستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ قرارداد واگذاری ۵۹ قطعه زمین رایگان به خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شدند، تحویل شد و قطعات ویلایی به ۲۶ خانواده دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اختصاص یافت.

سید امیرحسین زرگری افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۲ قرارداد واگذاری ۵۹ قطعه زمین رایگان به خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شدند، تحویل داده شد.  

وی گفت: همچنین با قرعه کشی، قطعات ویلایی به ۲۶ خانواده دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در این شهرستان اختصاص یافت که پس از اخذ مصوبه لازم، انعقاد قرارداد واگذاری محقق می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان با اشاره به تحویل زمین مورد نیاز طرح مسکن کریمان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان، گفت: در راستای تامین مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول و همچنین مسکن کریمان، اداره راه شهرسازی تاکنون برای بیش از ۳۰۰ نفر از این متقاضیان، قطعات زمین مورد نیاز را (دو واحدی و تک واحدی) به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان تحویل داده است.

وی ادامه داد: در خصوص طرح‌های نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و اقشار ویژه در شهرهای اردستان و مهاباد با شهرداری‌های این دو شهر جهت انجام آماده‌سازی اراضی تفاهم نامه منعقد شده و در مرحله اجرا قرار دارد.  

زرگری در خصوص وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان هم گفت: در شهر اردستان از بیش از ۱۹۰۰ متقاضی تا کنون ۷۰۰ نفر تایید نهایی شدند، در شهر زواره بیش از ۸۳۰ نفر ثبت نام داشته‌اند که ۲۵۰ نفر آنان تایید نهایی شده و همچنین در شهر مهاباد از بیش از ۸۶۰ متقاضی ثبت نامی تا کنون ۱۲۰ متقاضی تایید نهایی شدند.  

وی گفت: پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل کمبود زمین در شهر زواره به عمل آمده است پس از تصویب و ابلاغ الحاق زمین به محدوده شهری این شهر، مشکل کسری زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر زواره رفع می‌شود.

نظر شما