شناسهٔ خبر: 67344555 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان:

اراضي الحاقي ويژه نهضت ملي و جواني جمعيت شهرستان اردستان در حال آماده سازي است

صاحب‌خبر -
اراضي الحاقي ويژه نهضت ملي و جواني جمعيت شهرستان اردستان در حال آماده سازي است
خبرگزاری آریا - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: در اجرای طرح های حمایتی مسکن، زمین‌های الحاق شده در شهرستان اردستان درحال آماده سازی است.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان اصفهان؛ سیدامیرحسین زرگری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان اظهار کرد: در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، 39 هکتار زمین به محدوده شهری اردستان، 18.8 هکتار به محدوده شهری زواره و 10 هکتار به محدوده شهری مهاباد الحاق شده است.
وی افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده با شهرداران این شهرها، آماده سازی زمین ها در حال انجام است.
به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان، بیش از 3 هزار و 600 نفر در این شهرستان، متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند که از این تعداد، افزون بر 1 هزار و 900 نفر از شهر اردستان ثبت نام کرده اند و 700 نفر آنان تأیید نهایی شده‌اند.
وی ادامه داد: 2 پروژه 48 واحدی و 24 واحدی در شهر اردستان در حال احداث است و در بخش طرح مسکن محرومان، 336 واحد، به خانواده‌های مشمول از جمله خانواده دارای 2 فرزند معلول اختصاص یافته است.
زرگری اضافه کرد: در شهر زواره نیز از بالغ بر 800 متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، بیش از 50 خانوار واجد شرایط بوده‌اند.
وی بیان کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر زواره، تعداد 61 پلاک مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل شده است که از این تعداد، 6 قطعه دو واحدی بوده که 4 قطعه آن در مرحله سفت‌کاری و یک قطعه نیز در مرحله اسکلت است همچنین مابقی به صورت تک واحدی بوده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساختمانی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان ادامه داد: در شهر مهاباد، 167 قطعه واگذاری پلاک انجام که 3 قطعه آن دو واحدی و در مرحله سفت کاری و 164 قطعه تک واحدی به متقاضیان تخصیص شده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساخت است.
وی اضافه کرد: همچنین در موضوع طرح جوانی جمعیت، 194 خانوار ثبت نام کرده اند که به 59 خانوار که فرزند سوم و بیشترشان از 24 مهر سال 1400 به بعد متولد شده اند و 26 خانوار دارای چهار فرزند کمتر از 20 سال، قرارداد زمین تحویل شده است.
زرگری در خصوص واگذاری زمین به ادارت دولتی گفت: سال 1402 یک قطعه زمین به مساحت 6 هزار مترمربع برای احداث پایگاه اورژانس هوایی واگذار شد.
گفتنی است شهرستان اردستان با مساحت 11 هزار و 591 کیلومتر مربع و جمعیت افزون بر 41 هزار و 405 نفر در 118 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.

نظر شما