شناسهٔ خبر: 68067897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی؛

با سوﯨاستفاده‌گران بلیت اربعین برخورد می‌کنیم/ برای ایمنی ناوگان هوایی از خدا کمک می‌گیریم

وزیر راه و شهرسازی؛ وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با سوﯨ استفاده گران از بلیت اربعین نباید تعارف داشت، نباید مشمول مجازات عادی شوند و بدون ملاحظه باید با آنها برخورد شود، بدون تعارف و بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت برای فلانی‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان علمیات حج ١۴٠٣ با بیان اینکه اخیرا در جلسه‌ با آقای پزشکیان گفتم که همه سیاست‌ها و تصمیمات باید توسعه ناوگان باشد، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی خودشان نسبت به نوسازی ناوگان اقدام و این شرکت‌ها بهتر از دولت می‌توانند ناوگان مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه برای جبران این ناترازی‌ عرضه و تقاضای بلیت در بازار، ناوگان باید به دو تا سه برابر افزایش کند، گفت: وقتی با این میزان از ناترازی مواجه هستیم، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدترین اتفاق در صنعت هوایی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات در حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: امروز مردم از برخی از اقدامات ما راضی نیستند و جا دارد که به این موضوع بیشتر توجه کنیم. موضوع تاخیرها در بخش پروازها ناجتناب پذیر و ناگزیر است چراکن ناوگان هوایی از فرسودگی رنج می‌برد و باید ملاحظات ایمنی و علمیات پروازی حداکثری باشد و این ملاحظات هم بعضاً با تاخیرها همراه می‌شود.

وی با اشاره انجام عملیات حج اظهار داشت: با وجود همکاری نکردن میزبان و اینکه بار انجام تمام پروازها بر عهده ایران‌ایر بود، همچنین با وجود گرمای کم سابقه در ایران و عربستان و کهولت سن حجاج، جای شکر دارد که انجام علمیات پروازی سربلند بیرون آمدیم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید مسیر توسعه خدمات را ادامه دهیم اما مهم این است که آیا مردم به این نتیجه رسیدند که این خدمات، افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر با نقطه مطلوب فاصله داریم. 

بذرپاش بابیان اینکه برای ایمنی باید از خدا کمک بگیریم، تاکید کرد: موضوع اولویت‌داری بالاتر از ایمنی نداریم و با وجود شرایط تحریمی امروز ٢٩ شرکت خارجی علمیات پروازی به ایران دارند و مقاصد پروازی کشورمان رشد پیدا کرده است. با وجود سه الی چهار قطعنامه سنگین اما کمترین خدمات را از خارج می‌گیریم و این نشان می دهد که جهت گیری ما درست است.

وی با بیان اینکه رویداد بزرگ اربعین را پیشرو داریم و این مقصد سفر آمال و آرزوی همه ما است، گفت: ٣٠ درصد پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سو استفاده از بلیت اربعین غیر قابل گذشت است، گفت: با سوﯨ استفاده گران از بلیت اربعین نباید تعارف داشت، نباید مشمول مجازات عادی شوند و بدون ملاحظه باید با آنها برخورد شود و بدون تعارف و بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت برای فلانی‌ها است.  

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای سفر ٩ میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت در ایام اربعین به کشور عراق است و خدمات لجستیکی را برای جابه‌جایی ٩ میلیون نفر آماده کرده‌ایم. 

همچنین در ادامه این مراسم شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه 24 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی علمیات پروازی اربعین را انجام می‌دهند، اظهار داشت: بیش از 85 درصد جابه جایی زائران از فرودگاه امام صورت می گیرد و سال گذشته 200 هزار زائر در مسیر رفت و 200 هزار زائر در مسیر برگشت نجف و بغداد را جابه‌جا کردیم.  

وی ادامه داد: در عملیات حج حدود 78 هزار حاجی را جابه جا کردیم و این علمیات از 21  نقطه کشور انجام شد و امسال متوسط تاخیرها 40 دقیقه بود که رکورد کاهش تاخیرات جابه ‌جا شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما