شناسهٔ خبر: 67341629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدابیر هلال احمر مازندران برای کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از اجرای تدابیر پیشگیری و امدادی این جمعیت در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی در قالب اجرای طرح کاهش غریق خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامعلی فخاری با اشاره به مدیریت جمعیت هلال احمر در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در طول ۴۷۳ کیلومتر از نوار ساحلی استان گفت: در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۵۴ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه، ۳ دستگاه چادر سلامت و ۱۴۰۶ نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند گفت: ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۵۴ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمرمازندران برای اجرای طرح مذکور می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به نجات ۶۰ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی استان در یک ماه گذشته گفت: عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده را از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه افراد زیادی توصیه ها‌ی نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

فخاری با بیان اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای جمعیت هلال احمر می‌شود افزود: در حال حاضر تمامی‌توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصد همراه بوده است که این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار کثیری از مسافرین به استان و نوار ساحلی مازندران تاکید کرد: هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

نظر شما