شناسهٔ خبر: 67339387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد

استقرار ۱۵۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در نوار ساحلی مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از استقرار ۱۵۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر  هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامعلی فخاری شامگاه _یکشنبه، سوم تیر_ در جمع خبرنگاران از اجرای تدابیر پیشگیری و امدادی هلال‌احمر مازندران در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی مازندران در قالب اجرای طرح کاهش غریق خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سه پایگاه دریایی، ۵۴ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه، سه دستگاه چادر سلامت و ۱۴۰۶ نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند، افزود: ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۵۴ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال‌احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران با اشاره به نجات ۶۰ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی مازندران در یک ماه گذشته عنوان کرد: عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم است.

فخاری یادآور شد: افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال‌احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه‌خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی با اشاره به اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات‌یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای هلال‌احمر می‌شود، گفت: در حال حاضر تمامی توان عملیاتی هلال‌احمر مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران افزود: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصد همراه بوده است که این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه‌روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

مطرح کرد: با توجه به تعطیلات تابستان و ورود شمار کثیری از مسافرین به مازندران و نوار ساحلی به هموطنان تاکید می‌شود تا برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

نظر شما