شناسهٔ خبر: 67570085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان خبر داد

صدور ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از صدور ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت‌ فرسوده توسط شهرداری این کلان‌شهر در بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور پروانه ساختمانی در مناطق ۸ و یک شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این مدت بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۸ با ۱۷ عدد و منطقه یک شهرداری این کلان‌شهر با ۱۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه روند نوسازی در بافت‌های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اکنون در راستای افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده با تصویب ضوابط تشویقی نوسازی محلات بافت ناکارآمد شهر اصفهان در تسریع و بهره‌برداری از ابنیه مؤثر بوده است.

مدیر بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این معاونت در راستای رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده، تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گران، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی و ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات مورد نیاز، ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی را تدوین و تصویب کرد و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری شهروندان برای ساخت‌و ساز در شهر اصفهان است.

سلمانی ادامه داد: در حال حاضر شهر اصفهان دارای ۲۳۸۰ هکتار بافت فرسوده بوده که ۱۲ درصد از مساحت کل بافت این کلان‌شهر را به خود اختصاص داده است.

نظر شما