شناسهٔ خبر: 67572247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات قله سبلان نجات یافتند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از نجات ۲ کوهنورد مفقود شده در چهار هزار و ۱۰۰ متری ارتفاعات کوه سبلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از هلال احمر اردبیل ، حمید قویدل روز دوشنبه اظهار کرد: طی گزارش مردمی مبنی بر مفقود شدن ۲ کوهنورد در مسیر جنوبی (آلوارس) قله سبلان نجاتگران جمعیت هلال احمر بلافاصله به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تیم پنج نفره نجات در کوهستان شعبه شهرستان سرعین پس از ۲ ساعت جستجو به مفقودین در ارتفاع چهار هزار و ۱۰۰ متری دسترسی پیدا کرده و آنها را تا محل امن (شهرستان سرعین) انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر همواره آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند ، گفت: ندای امداد ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث بوده و مردم در موقع بروز حوادث می‌توانند گزارش خود را اعلام کنند.

وی به کوهنوردان توصیه کرد هنگام صعود در مناطق کوهستانی لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، کوه سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد ، این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی از آن صعود می‌کنند.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

نظر شما