شناسهٔ خبر: 67267183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه خدمات امدادی هلال احمر در سواحل مازندران

امدادگران هلال احمر مازندران به بیش از ۸۶۰ نفر در سواحل استان خدمات امدادی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در سواحل استان، نجاتگران این جمعیت طی۲۰ روز گذشته به ۸۶۵ نفر خدمات امداد و نجات ارائه کردند.

غلامعلی فخاری افزود: امسال نیز در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در سواحل استان بیش از ۵۵۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند.

فخاری گفت: در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۵۴ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه، ۳ دستگاه چادر سلامت و ۱۴۰۶ نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق مشارکت دارند گفت: ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۵۴ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمرمازندران برای اجرای طرح مذکور می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی‌توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، افزود:با تلاش شبانه روزی تیم‌های امدادی در ۲۰ روز نخست اجرای این طرح ۶۰ نفر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

فخاری با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با ۳۴ مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است گفت:شهرستان عباس آباد با ۱۰ نفر نفرنجات یافته و شهرستان تنکابن با ۴ نفر نجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او افزود:ارائه خدمات درمان سرپایی به ۷۹۹ نفر و انتقال ۶ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۷۳ کیلومتری مازندران بوده است.

فخاری خاطرنشان کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد ؛با تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق، پارسال شمار غریق آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصد همراه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران آگاهی نداشتن افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز نا آشنایی به قوانین شنا و وجود جریان شکافنده را از عمده‌ترین دلایل غرق شدن در آبهای ساحلی مازندران عنوان کرد.

نظر شما