شناسهٔ خبر: 67278278 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نجات ۶۰ نفر از خطر غرق شدگی در ساحل مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران، نجاتگران هلال‌احمر مازندران موفق شدند ۶۰ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی هلال‌احمر مازندران، غلامعلی فخاری با بیان اینکه امسال نیز در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران بیش از ۵۵۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند گفت؛ در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۴۹ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه بیش از ۱۳۰ نفر امدادگر و نجاتگر، ۳ دستگاه چادر سلامت و بیش از ۱۲۰۰ نفر منجی غریق مشارکت دارند گفت: ۳۴ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۴۹ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال‌احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور است.

فخاری، با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی‌توان عملیاتی هلال‌احمرمازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است تصریح کرد؛ با تلاش شبانه روزی تیم‌های امدادی در ۲۰ روز نخست اجرای این طرح ۶۰ نفر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران؛ با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با ۳۴ نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است گفت؛ شهرستان عباس آباد با ۱۰ نفر نفرنجات یافته و شهرستان تنکابن با ۴ نفر نجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فخاری افزود؛ ارائه خدمات درمان سرپایی به ۷۹۹ نفر و انتقال ۶ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۷۳ کیلومتری مازندران بوده است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است که این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت؛ متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال‌احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

 انتهای پیام/

نظر شما