شناسهٔ خبر: 67994705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

بهسازی و تعریض ۱۲ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین حسینی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین در حال به‌سازی و تعریض بوده که با اتمام ۸ کیلومتر از احداث بزرگراه حیدرآباد-نقده-پیرانشهر ۴ کیلومتر مابقی در قالب ۲ مسیر دو کیلومتری از این محور در آستانه اربعین زیر ترافیک می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، رسول عطایی در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های اربعین که با حضور مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) از استان تمام توان و امکانات حوزه راه و شهرسازی برای این امر بسیج شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین در حال به‌سازی و تعریض بوده که با اتمام ۸ کیلومتر از احداث بزرگراه حیدرآباد-نقده-پیرانشهر ۴ کیلومتر مابقی در قالب ۲ مسیر دو کیلومتری از این محور در آستانه اربعین حسینی آسفالت و زیربار ترافیک می‌رود.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با تلاش همکاران شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل استان ۲۱ کیلومتر از پروژه کنار گذر بوکان به اتمام رسیده و ۲ کیلومتر دیگر از این پروژه تا اربعین به اتمام می‌رسد، گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ۱۰ کیلومتر دیگر از محور میاندوآب-میانه نیز تا آغاز سفر زائران اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

عطایی ادامه داد: با فعالیت و کار جهادی همکاران اداره کل راهداری استان لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای تمرچین-پیرانشهر-نقده، میاندوآب-ملکان به طول ۲۵ کیلومتر، اجرای روشنایی طولی محورهای پیرانشهر-تمرچین و بازسازی روشنایی محورهای گردنه قوشچی و ارومیه _مهاباد جمعاً به طول ۴۰ کیلومتر و اجرای عملیات خط‌کشی به طول یک هزار کیلومتر و سایر عملیات جداسازی و نصب تابلوهای کامپوزیتی در کلیه محورهای منتهی به مرز تمرچین انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهر سازی استان عنوان کرد: برنامه‌ریزی لازم به منظور افزایش تعداد قطارهای مسافربری جهت تردد زائران و امکانات ویژه در ایستگاه‌های راه‌آهن استان به خصوص ایستگاه راه‌آهن نقده جهت اسکان احتمالی زائران اربعین در حال انجام است.

نظر شما