شناسهٔ خبر: 67334471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت پنج هزار هکتار پنبه در اراضی خراسان رضوی

امسال پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت محصول پنبه رفت.

صاحب‌خبر -

کشت پنج هزار هکتار پنبه در اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به تاخیر بارندگی‌ها در اردیبهشت ماه تاکنون سطح زیر کشت پنبه نسبت به پارسال که ۲۲ هزار هکتار بوده است، بسیار کاهش یافته، اما کشت محصول همچنان ادامه دارد.

محمد میری با اشاره به پیش بینی کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کشت پنبه در استان خراسان رضوی، افزود: کشت پنبه به بیش از ۱۹ هزار هکتار خواهد رسید.

وی گفت: از جمله عوامل کاهش سطح زیر کشت پنبه می‌توان به مواردی مانند وضعیت اقلیمی و تاخیر در بارندگی امسال، پایین بودن قیمت «وش»، خاموشی چاه‌های کشاورزی و ... اشاره کرد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در سال‌های اخیر رتبه نخست کشت محصول پنبه را دارد، افزود: هم اکنون ۱۹ کارخانه پنبه پاک کنی در استان فعال است و ارقام تولیدی پنبه شامل ۱۰ رقم پنبه ایرانی و خارجی است.

۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار به باغداری اختصاص دارد.

۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی آنها هشت میلیون تن است. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما